Jobbet ser olika ut från dag till dag

- En av många fördelar med att jobba på Medborgarskolan är att det finns stora utvecklingsmöjligheter, säger Lovisa Orsberg, verksamhetsansvarig i region Mitt.

Som verksamhetsansvarig på Medborgarskolan arbetar jag för att utveckla folkbildningen genom studiecirklar, föreningar och kulturprogram. Jag träffar människor som vill samlas kring ett intresse.

Jobbet ser olika ut från dag till dag. Det är det som gör vardagen så spännande och utvecklande!

Man har alla möjligheter att få utveckla sin egen kompentens. Man lär sig något nytt varje dag. Det ger helt klart utvecklingsmöjligheter med en varierad arbetsdag.

För att kunna göra mitt jobb är det en fördel med ett kreativt tänkande, en positiv inställning och en dos nyfikenhet

Det bästa med mitt jobb är jag har en chans att skapa möjligheter för människor att mötas i sammanhang där de får utveckla sina kunskaper och sina intressen. Man får vara medskapare i att utveckla folkbildningen. Det är både väldigt roligt och viktigt.

"Dygnet har för få timmar"

Den svåraste delen av mitt jobb är att dygnet har för få timmar. Det är så mycket jag vill hinna med!

Vad gör du när du inte jobbar?

- Jag spenderar mycket tid i skog och natur med min ettåriga labrador Stella. Det är i naturen jag tankar ny energi.

Lovisa Orsberg, verksamhetsansvarig, region Mitt.