Om oss

Förskolan Kullerbyttan är beläget centralt i Säffle i gamla Tingshuset. Kullerbyttan startades 2007 och är en del av Medborgarskolan. Medborgarskolan är en politiskt och religiöst obunden ideell organisation. Som studieförbund har vi status som allmännyttig ideell förening. Vi har verkat som pedagogisk organisation i över 80 år.

Kullerbyttan är en fristående förskola som drivs av Medborgarskolan region Värmland-Örebro. På Kullerbyttan möter barnen en trygg, lärorik och lustfylld miljö. Förskolans profil är rörelse och hälsa och verksamheten präglas av barnens nyfikenhet och vilja att pröva och lära sig nya saker.

Våra styrdokument är skollagen och förskolans läroplan. Eftersom Medborgarskolan inte drivs av något vinstintresse återinvesteras pengarna i verksamheten. Så även inom förskolan. Det gör att vi kan ha eget kök som serverar bra och nyttig mat tillagad från grunden av ekologiska och närproducerade råvaror. Vi har också hög personaltäthet.

Är du intresserad av att veta mer om vår förskola, träffa våra pedagoger eller bara kolla hur det ser ut i våra lokaler och på vår gård? Då är du varmt välkommen att besöka oss!

Kullerbyttan består av tre avdelningar; Smultronet, Hallonet och Jordgubben.

Kullerbyttan är en av alla förskolor som Medborgarskolan driver i Sverige.