Avdelningarna

På Do Re Mi finns tre avdelningar: Trumman, Pianot och Gitarren.

Måltider

Vi serverar frukost, middag och mellanmål (med mjölk och vatten till måltiderna) och strävar efter en varierad och näringsriktig kost. Om ditt barn inte äter frukost på förskolan, kommer ni lämpligen efter kl 08.30 (då frukosten är avslutad) eller väntar i hallen. Detta är för att vi vill värna om matron för de barn som äter frukost.

På Do Re Mi råder det totalförbud mot nötter, jordnöt och mandel. Med nötter menas till exempel hasselnöt, valnöt, paranöt, cashew, pekannöt, pistagenöt och makadamianöt.

Sjukdom/frånvaro

Meddela planerad ledighet i god tid. Sjukdom och oplanerad frånvaro meddelas innan kl 07.30. Ditt barn bör vara feberfritt en dag innan det kommer tillbaka till förskolan.

Om ditt barn blir sjukt på förskolan ringer vi dig och meddelar detta.

Ungefärliga hålltider

Kl 08.00 Frukost
Kl 14.30 Mellanmål

Arbetsschema

Vi behöver veta vilka tider ditt barn kommer vara på förskolan, bl a för att planera aktiviteter och måltider. Lämna därför in ett arbetsschema.

Kläder

Barnet skall ha ombyteskläder samt regnkläder på förskolan. Kläderna skall vara märkta med namn. Blöjor medtages av föräldrarna.

Avgift

Maxtaxa gäller.

Uppsägning av plats

Två månaders uppsägningstid gäller ömsesidigt. Avgiften betalas under uppsägningstiden.