Konst och hantverk

”Att skapa något som ingen annan har gjort”

Enny Sundell är i grunden systemvetare med ett brinnande intresse för design och hantverk. Idag sprider hon glädje och inspiration till andra som vill lära sig konsten i att skapa egna smycken och verk, genom att leda silversmideskurser på Medborgarskolan.

För drygt fem år sedan ville Enny utveckla sin kreativa sida och började med att gå kvällskurser i silversmide. Hon fastade redan vid första tillfället och idag skapar Enny egna konsthantverk i sin verkstad som visas på olika utställningar och marknader.

- Jag har alltid strävat efter att vara unik och här finns verkligen möjligheterna för det. Att kunna formge och skapa något som ingen annan har gjort är en häftig känsla, säger Enny.

Glädjen och inspirationen som Enny får av hantverk och silversmide vill hon sprida vidare till andra.

- Gör tid i ditt liv för det som du brinner för. Kom som du är till oss på Medborgarskolan. Du behöver ingen erfarenhet och tillsammans skapar vi det som du drömmer om, säger Enny.