Från replokal till konsertscen

Årets Amplified Equally fest blev en succé med hundratals besökare som kom för att se fem band uppträda på scenen, bland annat Aquila Rift och Sticky Baby som repar i Medborgarskolans musikhus på Odenplan.

Amplified Equally är en återkommande fest med tema jämställd musikscen som i år bjöd på konsert i populära Hus 7 vid Slakthusområdet i Stockholm. Via Medborgarskolans musikverksamhet Amplified kan olika band och musiker få hjälp med bland annat replokaler och spelningar.

Band som Aquila Rift och Sticky Baby repar i Medborgarskolans musikhus på Odenplan.

Hilda Monasterio, Sticky Baby:

– Vi har vår replokal genom Medborgarskolan, vilket är superbra då det annars är rätt svårt att hitta ställen i stan att ha som repa. Det är viktigt att det finns plattformar med fokus att skapa en jämställd musikscen, just för att främja att fler icke-män får möjlighet att spela. Vi i bandet tycker det är bra med folkbildning då det tillgängliggör exempelvis kultur och konstnärliga uttrycksformer.