Inred hemmet som ett proffs!

Våren är snart här och många kanske känner att det är dags att byta ut färg och form hemma. Hur gör man för att skapa en trivsam miljö hemma? Vad ska man tänka på? Vi tog ett snack med Georgina Navia Nilsson, kursledare inom inredning för att prata hemmets betydelse under pandemin, trender och hennes egen kärlek till heminredning.

Georgina Navia Nilsson bor i Uppsala, har tre barn och är utbildad civilekonom med inriktning på internationell marknadsföring. Efter flera år i branschen bestämde hon sig för även utbilda sig till certifierad inredare och sedan kombinera sina två passioner. Hon startade eget och jobbar idag med både marknadsföring och inredning.

- Jag har älskat allt som har med inredning att göra sedan jag var liten. När jag var 12-14 år gammal möblerade om mitt rum varje helg och försökte alltid skapa nått nytt, inte köpa nytt, utan bara ändra möbleringen i rummet. Inredning har varit ett levande intresse vid sidan om mitt jobb, tills jag bestämde mig för att lämna tryggheten och satsa fullt ut på det jag tycker om. I mitt fall inredning och marknadsföring, berättar Georgina.

- Jag har alltid fascinerats av hur olika miljöer påverkar vårt välbefinnande.

Till vardags bor Georgina i Uppsala och tycker om att fylla både tid och rum med nya spännande projekt och inspiration. Oavsett om det handlar om att planera en resa, ta sig an nya utmaningar, göra om hemma eller undervisa i hennes hjärteämnen.

- Jag inspireras av människor, naturen och kulturer och har alltid fascinerats av hur olika miljöer påverkar vårt välbefinnande. Mitt bästa tips att börja med att utgå utifrån dina behov innan du går och blir kär i en möbel eller en inredningstrend utan att ha tänkt på syftet och behoven du egentligen har, berättar Georgina.
Ett tips är att fundera på rummets användningsområden, funktioner till exempel.
- Fråga dig själv: Hur vill du använda rummet, vilka ska använda rummet, när ska ni vara där, vilken känsla vill du åstadkomma? tipsar Georgina.

Under en kurs med Georgina kommer du få lära dig allt du behöver för att själv kunna styla ditt hem som ett proffs!

- Du kommer att få med dig en massa handfasta knep och kunna tillämpa det redan under kursens gång. Det kommer hjälpa dig att se inredning med andra ögon och att förstå bättre om du vill fördjupa dig än mer inom inredning! Säger Georgina glatt.

Vill du veta mer om våra kurser inom inredning? Kontakta oss för mer information:
Linnéa Andersson, verksamhetsansvarig
linnea.andersson@medborgarskolan.se