Stärk ert team med roliga aktiviteter på Medborgarskolan

Öva på italienskan när ni snor ihop en pasta al limone tillsammans. Eller varför inte sippa på vin medan ni målar akvarellkonst eller provar på drejning? Möjligheterna för spännande företagsaktiviteter är många på Medborgarskolan.

Carl Langaard utvecklar kurser och syr ihop aktiviteter för exempelvis teambuildning och kickoffer på Medborgarskolan. Det kan handla om allt ifrån gemensam matlagning med dryckeskunskap till specialanpassade språkkurser eller kreativa kurser inom hantverk.

- När vi får in förfrågningar från företag, kompisgäng eller andra grupper ser vi till att baka ihop ett härligt upplägg och skapar förutsättningarna, säger Carl.

Matlagning bygger team

På Medborgarskolan har vi märkt att det händer något speciellt när människor lagar mat tillsammans.

- Matlagning är en rolig och avslappnad aktivitet som kan sammansvetsa en grupp. Människor lär känna varandra på nya sätt och det brukar vara riktigt trevligt, säger Carl.

Föreläsningar inom dryck är också en aktivitet som lockar. Visste du att förmågan till att känna dofter och beskriva hur ett öl eller vin smakar går att träna upp? På en kurs får du grundkunskaperna, nya perspektiv och kan samtidigt njuta av det goda tillsammans med andra.

- Vi har fantastiska kursledare inom vinkunskap. Här går vi in på djupet om olika världsdelar och druvor. Sedan provsmakar vi såklart, säger Carl.

Att lära sig ett nytt språk är en annan anledning till att många kommer till Medborgarskolan. Bland annat har vi specialanpassade språkkurser till företag med anställda som behöver lära sig svenska.

- Spanska och italienska är några av våra mest populära kurser. Dessa går även bra att kombinera med matlagningen, fortsätter Carl, som berättar att det finns en stor efterfrågan på just den kombinationen.

Att träna på språket och samtidigt få kunskap om matkulturen är ett roligt sätt lära sig på, berättar Carl, som själv går en matlagningskurs just nu.

Carl Langaard och Marie Stenquist pratar om möjligheter på Medborgarskolan.

- Jag går italiensk matlagning och vi är en salig blandning av människor. Det är spännande att gå in på djupet i den italiensk matkulturen och få god kunskap om råvarorna man använder. Maten är lätt att laga och det är otroligt gott.

Han tycker dock att det absolut bästa med kursen är den sociala aspekten och alla härliga människor.

- Det är så roligt! Det är bara en bonus att man lär sig något vettigt.

Oavsett om det handlar om matlagning, språkstudier eller vinkunskap är Medborgarskolan en plats där människor kan lära sig, utforska och ha roligt tillsammans.

Vi erbjuder ett brett utbud till både privatpersoner, kompisgäng och företag. Välkommen att höra av er till våra verksamhetsansvariga för att se vad vi kan erbjuda på just er ort.

För frågor eller information om företagsaktiviteter

Karlstad
carl.langaard@medborgarskolan.se, 076-172 56 72