Piteå
Ledare
Gull-Britt Mårtensson
1 295 kr

Denna kurs vänder sig till dig som har spelat lite av de vanliga ackorden och nu vill utveckla ditt spel. Kanske har du gått en grundkurs, lärt dig lite själv hemma eller spelat gitarr för många år sedan och vill friska upp minnet för att komma igång igen.

Om kursen

Det blir genomgång av de grundläggande ackorden, enkla rytmer och grundläggande tekniker för att ge dig en stadig grund att bygga på. Vi tränar även på hur du transponerar för att kunna spela samma låt i olika tonarter. Allt görs på ett lättsamt sätt där vi spelar och sjunger kända melodier av olika slag.

Kursen genomförs en gång i veckan, samma dag och tid. Tänk också på att du behöver öva mellan kurstillfällena för att lära dig. Det bästa är att öva lite varje dag.

Undervisningen sker i grupp under åtta kurstillfällen. Varje gång inleds med gemensamma övningar och repetition av föregående lektion. Därefter går vi igenom nya låtar och bygger vidare på det vi lärt oss.

Kursmaterial

Vi kommer att använda boken Kompa enkelt på gitarr del 1 av Katarina Gren och Birger Nilsson. Boken finns att köpa på Bokus.se eller Akademibokhandeln.se. Medtag egen akustisk gitarr.

Kursledare

Gull-Britt Mårtensson arbetar som trubadur, kursledare och körledare på Medborgarskolan. Där spelar hon dagligen dragspel, gitarr och piano. Hon har tidigare arbetat som kyrkomusiker och musiklärare och har därför lång erfarenhet av att arbeta med musik och undervisning.

Bra att veta

Du får en kallelse till kursen ca två veckor innan kursstart. Startdatumet är preliminärt. Kursen kan komma att ställas in om det inte blir tillräckligt många deltagare.

Medborgarskolan Piteå, Prästgårdsgatan 30, 941 32 Piteå

Den 25 september