Borås
Ledare
Per-Uno Undertun
2 295 kr

Upptäck tjusningen med gitarrspel och lär dig grunderna med vår inspirerande nybörjarkurs! Oavsett om du drömmer om att imponera på vänner vid lägerelden eller bara vill njuta av den meditativa känslan av att spela, är detta kursen för dig.

Innehåll
Vi tar dig genom de grundläggande ackorden, enkla rytmer och grundläggande tekniker för att ge dig en stadig grund att bygga på. Vi arbetar inte efter någon förutbestämd kursplan utan varje grupp bestämmer själv i samråd med läraren hur innehållet och upplägget skall se ut.
Våra lärare anpassar lektionerna helt efter elevernas behov och önskemål.

För vem
För dig som har spelat gitarr tidigare.

Kursledare
Per-Uno Undertun och har arbetat som gitarrlärare sedan 1990. Vid 18 års ålder fann han den klassiska musiken och började plugga musik. Som soloartist blev det allt från Bach till Blues/Rock. Fick Ungdomens Inspirationspris på Börsen i samband med gitarrkonserter på 80-talet. Per-Uno arbetar som musiklärare i stort sätt alla musikstilar.
Alla våra kursledare genomgår Medborgarskolans pedagogiska grundkurs och erbjuds ett gediget internt utbildningsprogram med möjlighet till fortsatt personlig och pedagogisk/metodisk utbildning.

Bra att veta
Medtag egen gitarr och eventuella önskemål på låtar.

Du får en kallelse till kursen innan kursstart. Startdatum är preliminärt och kan vid behov flyttas fram. Kursen kan komma att ställas in om det inte blir tillräckligt många deltagare. Vi förbehåller oss rätten att vid behov byta kursledare eller kurslokal. Som deltagare i Medborgarskolans kurser har du möjlighet att utnyttja vissa förmåner, läs mer på www.medborgarskolan.se/formaner

Vill du delbetala?
Här kan du läsa mer om hur du gör: https://www.medborgarskolan.se/om-medborgarskolan/allmanna-villkor/​

Medborgarskolan Borås