26 Aug 2024
Måndagar
Annelie Samuelsson

Det här är kursen för dig som inte tror att du kan teckna. Du kan!

Innehåll och mål
Du lär dig se och teckna genom övningar som främjar kreativitet och allmän problemlösningsförmåga vilket ökar din förmåga att överföra det du ser till ett papper. Du släpper invanda mönster och föreställningar som stör upplevelsen av det du vill teckna, och upptäcker att du kan mer än du tror.

Upplägg
Tecknandes ABC med olika teman varje vecka som t.ex. syftning, teckna av föremål med olika tekniker i pennföring, teckna av din egen hand, mellanrumsformer, stilleben m.m.

Förkunskaper
Inga förkunskaper krävs och vi välkomnar även mer vana tecknare, pedagoger och andra intresserade som inte enbart har teckningskunnandet som mål.

Kursledare är Annelie Samuelsson. Efter avslutad grundläggande konstnärlig utbildning och olika kurser inom konsthantverk började Annelie 1997 på Medborgarskolan som ledare inom teckning, färg, form, glasfusing, akvarell- och akrylmålning.

Kursmaterial
Ta med skissblock A3, blyertspenna 3B och 6B, radergummi och linjal.

Utvecklingsmöjligheter
Kursen är en utmärkt grund för fortsatt konstnärligt skapande av alla slag.

Konstnärernas inköpscentral, Fiskargatan 1 vid Mosebacke torg, är numera öppen för alla.

Rabatt hos Bokus och Akademibokhandeln
Under den termin som du är deltagare hos Medborgarskolan får du 6 % rabatt på www.bokus.com och 10% på Akademibokhandeln.
Läs mer om hur du gör på http://www.medborgarskolan.se/toppmeny/kurser-forelasningar/rabatt-pa-kursmaterial/

Medborgarskolan

Hagagatan 23 A, Stockholm