Umeå
7 Jun 2024
Fredagar
Helena Bylund

Vill du ägna dig åt måleri men har inte plats? Eller har du svårt att komma till skott på egen hand? Nu har vi en studiecirkel för dig. Vi kallar den atelje´- fredag. Den ger dig plats och tid för eget koncentrerat skapande, i gemenskap med andra.

UPPLÄGG

Ateljén är reserverad för studiecirkeln hela fredagen från 9:00 fram till 15:00.

FÖRKUNSKAPER

Denna kurs är till för dig som vill jobba mer på egen hand med ditt eget måleri, hur mycket erfarenhet eller kunskap du har spelar ingen roll. Det viktiga är att du kan jobba självständigt.

KURSMATERIAL

Vi tar 650 kr för materialkostnad. Det mesta av materialet ingår i det. Vi har akrylfärg, akvarellfärg, vattenlöslig oljefärg, oljepastell och torrpastellkritor, penslar, stafflier osv. Skisspapper ingår också men duk, pannå, och akvarellpapper får du stå för själv. Visst finns att köpa av oss.

KURSLEDARE

Denna kurs kommer att vara utan ledare i formell mening men vid det första tillfället är Helena Bylund där och har introduktion. Helena Bylund har studerat på Umeå Konstskola och har en bred kunskap om måleri i alla dess former. Hennes inriktning var porträttmåleri under många år. Helena har även studerat konst i Bryssel på Academie de l'art och för olika konstnärer i Europa. Samt läst konstpedagogik här i Umeå.

BRA ATT VETA

En kallelse skickas ut innan kursstart. Ta med oömma kläder samt lämpliga skor. Vi bjuder på kaffe och te. Studiecirkeln kan komma att flyttas fram eller ställas in om det blir för få anmälningar. Tipsa gärna en vän!

Har du frågor? Kontakta mig gärna

helena.bylund@medborgarskolan.se

Medborgarskolan Umeå