16 Sep 2024
Måndagar
Karolina Vuckovic-Stolica

Serbokroatiska, alternativt kroatoserbiska, senare beteckning BKS (förkortning för bosniska, kroatiska och serbiska), är ett omstritt samlingsbegrepp för ett antal sydslaviska språk och språkformer, som idag betraktas som separata språk: kroatiska, serbiska, samt bosniska och montenegrinska.

Innehåll

Grundkurs i vardagsserbiska/kroatiska/bosniska för dig som vill kunna föra en någorlunda konversation på språket. Du kommer att få grundläggande kunskaper i grammatik. Kursen ger dig många möjligheter till att tala och förstå. I kursen får du lära dig vanliga hälsningsfraser, presentera dig och ställa enkla frågor.

Kursen omfattar 2 x 45 min per tillfälle, vi träffas under 10 veckor.

Inga förkunskaper behövs.

Det är något speciellt med våra kursledare...!
Våra kursledare har i regel språket som sitt modersmål eller har en gedigen utbildning inom sitt språk.
Medborgarskolan erbjuder varje termin många bra utbildningar som underlättar ledarens pedagogiska arbete och stimulerar till personlig utveckling.

Kursmaterial

Står i din kallelse.

Liten grupp = 4-6 deltagare
Alla kursstarter är preliminära. Du får en kallelse till kursen med definitivt startdatum ca 10 dagar före kursstart.
Vill du delbetala kursen? Skriv i meddelanderutan vid din anmälan att du önskar delbetala eller ring 010-157 63 61 så hjälper vi dig.

Rabatt hos Bokus och Akademibokhandeln
Under den termin som du är deltagare hos Medborgarskolan får du 6 % rabatt på www.bokus.com och 10 % på Akademibokhandeln.
Läs mer om hur du gör på Rabatt på kursmaterial

Medborgarskolan

Hagagatan 23 A, Stockholm