Vilhelmina
Ledare
Anita Österstrand
595 kr

Är du nybörjare eller kan du lite bugg sedan förut och vill fräscha upp kunskaperna så är du hjärtligt välkommen till denna kurs. Vi börjar från grunden och utvecklar vår dans utifrån var och ens förmåga = vi förbereder oss inför danssommaren helt enkelt!

Innehåll och mål: Grundsteg, vändningar, figurer och dansanthet. Målet är att du ska känna dig bekväm på dansgolvet med förning och följsamhet. Hitta känslan i musiken, kunna ta ut svängarna med din partner. Snurrarna ska sitta bekvämt och förningen ska bli tydlig.

Fredag 31/5 18.00 – 19:45 inkl 10 min rast, Folkets hus

Lördag 1/6    11.00 – 14:30  inkl 30 min fikarast och korta vattenpauser, Folkets hus

Söndag 2/6   11:00 - 14:30 (som ovan) Volgsjö skolas sporthall

Observera att fredag och lördag är vi på Folkets hus i Vilhelmina medan på söndag är det i sporthallen på Volgsjö skola som ligger en gata ifrån Folkets hus.

Förkunskaper:

Här behövs inga förkunskaper, ta med dig ditt glada humör och kom med. Kan du lite sedan förut och vill fräscha upp kunskaperna så är du också välkommen. Kom bara ihåg att vi börjar från grunden. Vi rostar av inför danssommaren.

Kursledare:
Anita Österstrand, har haft dansutbildningar i ca 25 år för både barn och vuxna. Utbildad av Mic Team, Sv Danssportförbundet och tagit privatlektioner av Tony Irwing
Kjell Danielsson, Jokkmokk har varit dansare hela livet och instruktör i 15 år, utbildad av Mic Team, Sv Dansportförbundet samt tagit privatlektioner av Tony Irwing

Kursmaterial: Vi har inget kursmaterial men det finns underlag för att anteckna själva.

Att tänka på:

• Ta med fika/lätt lunch ex kaffe/te, mackor, frukt och dryck.
  • Anmälan är per person men det är en fördel om ni är ett danspar som tänker gå kursen ihop.
  • Ha lediga kläder samt bekväma skor. Ta gärna med ett reservpar om fästet inte skulle vara perfekt så kan du byta. Ev ett par tubsockar att trä utanpå dina skor. Först är vi ljumna men senare delen av kursen blir man ganska varm så klä dig därefter. Glöm inte vattenflaskan.

Startdatum är det planerade men kan komma att skjutas fram. Invänta kallelse.

Folkets hus Vilhelmina

Tingsgatan 8, Vilhelmina