Lund
9 Sep 2024
Måndagar

Enkel, rolig och bra rörelseträning för barnen. Barnet får ökad spänst, styrka, reaktionsförmåga och vidareutveckling av olika förflyttningssteg såsom gå, springa och hoppa. Enklare kombinationer av rörelser och steg kan förekomma. Musiken är barnvänlig och lustbetonad.

Att barnen ska ha roligt tillsammans med ledaren och utveckla sitt dansintresse, men även och stärka sitt självförtroende.
Vi dansar enkla danslekar till rolig musik där vi tränar rytmik, utvecklar barnens motorik, rytmkänsla och balans på ett lekfullt sätt. Barnen får lära sig att samarbeta i grupp och följa en lärare.
Du som vuxen (en per barn), är med som stöd till barnet samtidigt som det ger en trevlig dansstund tillsammans.

För vem
Inga förkunskaper krävs. Denna är både för nybörjare och de som dansat någon termin tidigare.
För att gå kursen ska barnet ha fyllt tre år.

Helene Skogspil

Anmälan görs i barnets namn. En vuxen/barn är välkommen att vara med på klassen. Den vuxna är aktiv under lektionen och dansar med barnet.

Rörelsevänliga kläder, plastisock eller liknande så att barnen inte halkar och för att få ett bättre stöd.

Har du läst våra köpevillkor? Ta reda på viktig information innan du anmäler dig eller vänd dig till oss för upplysning.
Det går att dela upp betalningen på två eller tre tillfällen utan extra kostnad. Ange önskemål om detta vid anmälan.
Startdatum i din bokningsbekräftelse är preliminärt.
Invänta alltid kallelse!

Rabatt på dans-, musik-, sång-, och teaterkurser (gäller ej individuell undervisning).
Gå två klasser inom dans och sång och få 300:- rabatt på den andra klassen, eller gå 3 klasser och få 500:- rabatt på din tredje klass.

Går ej att kombinera med andra rabatter. Gäller på klasser som är 9 gånger eller längre och som går parallellt med varandra under terminen. Rabatten är personlig och gäller ej syskon och familj.
Skriv i noteringar när du anmäler dig att du går mer än en kurs.

Rabatt
Alla som går kurs hos oss får rabatt på Bokus.
Läs mer om hur du gör http://www.medborgarskolan.se/toppmeny/kurser-forelasningar/rabatt-pa-kursmaterial

Medborgarskolan - Kultur

Bangatan 10 A (en trappa ner), Lund