Lund
2 Sep 2024
Måndagar

Barndans är rörelseglädje! I Dansmix testar barnen under lekfulla former några olika sorters dansstilar till olika sorters musik. Med rörelseglädjen som drivkraft övar vi upp fantasin, inlevelsen i musiken och stärker självkänslan. I dansen övar barnen också upp motorik, kroppsuppfattning och det sociala samspelet.

Dansmix är början på en strukturerad dansklass där man börjar lära sig känslan att röra sig i takt musiken och lättare grundsteg som alltid återkommer inom dans. Man lär sig flera korta koreografier (danser) under terminen samt börjar ta del av dansteknik. I denna ålder introduceras räkning till musiken och dansstegen man utför i koreografin. Vi går igenom grunderna i olika stilar som jazz och balett. Barnen får chansen att prova på olika dansstilar, dels för att se vad som passar, men främst för att lägga en grund att utgå ifrån när de går vidare.

Vi arbetar även med uttryck i dansen och känslan av dansglädje. Stilar man kommer att få prova på är balett, jazz, show dans, disco dans även break- och streetdans kan dyka upp, men de fyra första används mest. Barnen ska ha roligt tillsammans med ledaren och utveckla sitt dansintresse, men även stärka sitt självförtroende och lägga grunden till fortsatt dansande i framtiden.

För vem
Inga förkunskaper krävs. Denna är både för nybörjare och de som dansat någon termin tidigare.
För att gå kursen ska barnet ha fyllt 8 år eller fylla inom den närmsta månaden.

Isabell Andersson Nilsson

Det är något speciellt med våra kursledare! De genomgår kontinuerligt Medborgarskolans ledarutvecklingsprogram. Programmet är en del av vårt kvalitetssystem, där det ingår såväl personlig som pedagogisk/metodisk utveckling.

Lämplig klädsel är mjuka, rörelsevänliga kläder och sockiplast, balettskor eller liknande på fötterna så att barnet inte halkar.
För att det ska fungera så smidigt som möjligt för barnen, så är du, som förälder, välkommen ta del av del av första och sista tillfället.

Har du läst våra köpevillkor? Ta reda på viktig information innan du anmäler dig eller vänd dig till oss för upplysning.
Det går att dela upp betalningen på två eller tre tillfällen utan extra kostnad. Ange önskemål om detta vid anmälan.
Startdatum i din bokningsbekräftelse är preliminärt.
Invänta alltid kallelse!

Rabatt på dans-, musik-, sång-, och teaterkurser (gäller ej individuell undervisning).
Gå två klasser inom dans och sång och få 300:- rabatt på den andra klassen, eller gå 3 klasser och få 500:- rabatt på din tredje klass.

Går ej att kombinera med andra rabatter. Gäller på klasser som är 9 gånger eller längre och som går parallellt med varandra under terminen. Rabatten är personlig och gäller ej syskon och familj.
Skriv i noteringar när du anmäler dig att du går mer än en kurs.

Rabatt
Alla som går kurs hos oss får rabatt på Bokus.
Läs mer om hur du gör http://www.medborgarskolan.se/toppmeny/kurser-forelasningar/rabatt-pa-kursmaterial

Folkets Hus

Kiliansgatan 13, Lund