Kristianstad
8 Sep 2024
Söndagar

Gå en kurs i dansmix! En kurs i dansmix vänder sig till dig som med dans vill stärka din kropp och samtidigt få fokusera lite extra på att bygga koreografi. På en dansmixkurs dansar vi en spännande blandning av olika dansstilar.

Om kursen
I denna kurs får man ta del av blandade dansstilar med fokus på koreografi. Kursen kommer ge en bredd inom olika genrer, samtidigt som man jobbar mot en förstärkt självkänsla och att hitta dansglädjen. Perfekt för dem som inte riktigt vet vad för dansstil man föredrar eller bara vill testa på något nytt!

För vem
Du behöver inga förkunskaper.

Kursledaren
Alice är en kreativ och ambitiös tjej som brinner för att dansa. Hon började dansa redan vid fyra års ålder och har sedan dess skaffat sig erfarenhet inom stilar som hiphop/street, jazz och modern. Det allra viktigaste för henne är dock att man ska få ha kul med dansen och att vara del av en gemenskap!

Alla våra kursledare har genomgått Medborgarskolans pedagogiska grundkurs som är anpassad för vuxenutbildning. Vi har ett ledarutvecklingsprogram som en del av vårt kvalitetssystem. Där erbjuder vi alla ledare kontinuerlig möjlighet till såväl personlig som pedagogisk/metodisk utveckling.

Bra att veta.
Vi dansar i lediga kläder. Bra att ta med en vattenflaska. Uppehåll v.44. Uppvisning på teatern dec.

- Lektionen är 45 min.
- Vi kan inte garantera en plats förrän tillräckligt många anmälningar inkommit och kursen blir startklar. Invänta en kallelse som kommer med posten.
- Det går att dela upp kursavgiften på två eller tre månader utan extra kostnad.

Har du läst våra köpvillkor? Ta del av viktig information innan du anmäler dig. https://www.medborgarskolan.se/om-medborgarskolan/allmanna-villkor/

Använd ditt friskvårdsbidrag hos oss
Skatteverket godkänner att du använder ditt friskvårdsbidrag (som de flesta får av sin arbetsgivare) till att gå denna kurs. Gå en eller flera kurser, beroende på hur stort ditt bidrag är. Betala kursavgiften och kontakta oss på 075-241 68 50 / region.syd@medborgarskolan.se och begär kvitto till din arbetsgivare.

Rabatt på böcker
Som deltagare i Medborgarskolans kurser får du 6% rabatt på böcker hos Bokus och 10% hos Akademibokhandeln. Läs mer om hur du utnyttjar din rabatt här. https://www.medborgarskolan.se/om-medborgarskolan/formaner/

Om folkbildning
En kurs på Medborgarskolan är en ledarledd studiecirkel där alla deltagare kan påverka studiernas innehåll i en demokratisk anda. För folkbildning handlar om att lära tillsammans och av varandra.

Medborgarskolan Danssal Kristianstad

Magasinsgatan 2 - Ingång På Baksidan, Kristianstad