Karlstad
26 Maj 2024
Dag

Det finns så mycket att upptäcka i den svenska fjällvärlden. Lär dig mer om det svenska fjället och låt dig beröras av berättelser och fantastiska bilder.

Innehåll

Under en högst personlig tolkning får vi möta den smått tidlösa trygghet som fjällvärlden är under åtta årstider fyllda av aktivitet. Förutom vackra bilder så möts vi av anekdoter, personliga tolkningar och råd inför dina egna färder.

Upplägg

Detta är en väldigt personlig föreläsning där du också får chansen att ställa frågor som du har, kanske inför din egna resa till det magnifika svenska fjället.

Lars Mattsson, verksamhetsutvecklare för Medborgarskolan i Storuman-Tärnaby, är född och uppväxt vid foten av fjället. Den starka samiska berättartraditionen blev ett naturligt inslag i hans uppväxt. Lars fick sin första systemkamera när han fyllde 5 år för cirka 50 år sedan. Även om den blivit utbytt många gånger så är kameran alltid med på alla turer. Även om Lars formligen älskar att resa så återkommer han alltid till fjällen.

Välkommen till oss

• Våra lokaler ligger centralt i Karlstad, Fanfaren området, Gustaf Anders Gata 7 4tr.
  • Avstånd till lokal- och regionalbussar busstation 800m, tågstation 1,2km.(närmsta busshållplats Karolinen)
  • Parkering finns runt våra lokaler. Betalas via Easypark eller Apcop Flow
  • Kök med mikrovågsugn, kyl, frys, samt så bjuder vi på kaffe eller te.

• Kursstart kan komma att ändras och att startdatum är preliminärt. Observera att du alltid får en kallelse innan kursstart.
  • Vill du delbetala skriv, önskar delbetala i meddelande rutan.
  • Läs mer om delbetalning under våra allmänna villkor.
  • Vid frågor, funderingar eller specifika behov, tveka inte att kontakta oss.

Medborgarskolan och folkbildning

Folkbildning skapar vi tillsammans i studiecirklar som drivs framåt genom kunskapsutbyte. Studiecirkeln är folkbildningsrörelsens klassiska kursform och kan handla om stort och smått, lokalt och globalt. Den kan genomföras vid träffar eller på distans och den enskilde deltagaren kan påverka cirkelns upplägg och innehåll efter demokratiskt inspirerad modell.

Medborgarskolan är ett humanistiskt studieförbund som ger dig möjlighet att lära, utvecklas och utbyta erfarenheter och tankar med andra människor. Vi har en bred verksamhet och samarbete med föreningar och organisationer inom många olika ämnen.

Medborgarskolan Karlstad Fanfaren

Gustaf Anders Gata 7B, Karlstad