Två kvinnor samtalar med varandra
Course

Distans: Svenska på mellannivå - nivå B1 - fortsättningskurs för dig med särskilda skäl

Distans
Start date
30 Jul 2024
Days
Tue, Fri, Sat
Occasions
Arr nr
Price

About event

Vill du lära dig svenska på mellannivå i distans? Anmäl dig till vår språkundervisningen i svenska!

Innehåll
Studiecirkeln är för dig med särskilda skäl. Till exempel om du står långt ifrån arbetsmarknad, har försörjningsstöd, har LMA-nummer/samordningsnummer, saknar ekonomiska resurser eller övriga skäl som kan motiveras.

Språkundervisningen i nivå B2 är för dig som kan du kommunicera på ett grundläggande sätt i vardagliga situationer, både muntligt och skriftligt, och du har förmågan att förstå och producera enklare språkliga texter och dialoger. Språkundervisningen fokuserar på grundläggande svenska språkkunskaper i tal, skrift, läsning och hörförståelse.

Är du osäker på vilken nivå du ligger på? Gör gärna Medborgarskolan nivåplaceringstest genom att klicka vidare på denna länk!

Upplägg
Språkundervisningen kommer äga rum digitalt, i Zoom. Du behöver ha tillgång till dator, mikrofon, kamera och stabil internetuppkoppling

Schema:

• 30 juli klockan 9:00 - 11:15
  • 2 aug klockan 9:00 - 11:15
  • 6 augusti klockan 9:00 - 11:15
  • 13 augusti klockan 9:00 - 11:15
  • 17 augusti klockan 17:00 - 19:15
  • 20 augusti klockan 9:00 - 11:15
  • 23 augusti klockan 9:00 - 11:15
  • 27 augusti klockan 9:00 - 11:15

Kostnad: Gratis

Anmälan
Om du har ett LMA-nummer kan du anmäla dig via vår hemsida. För deltagare med svenskt personnummer eller samordningsnummer, vänligen maila ditt personnummer eller samordningsnummer, fullständiga namn, adress, telefonnummer och e-postadress till samarbeten@medborgarskolanstockholm.se

Intyg
Ett intyg kan utfärdas om du uppfyller följande villkor: närvaro vid minst fyra av träffarna, där åtminstone en av dem måste vara bland de tre första träffarna.

Studiecirkeln görs med stöd av Stockholm stad