Malmö
Ledare
Jeanette Nielsen
1 100 kr

Dong Gong är kursen för dig som har lärt dig grunderna i Medicinsk Qigong enligt Biyun.

Dong Gong är en vacker rörelseträning som ger fördjupad hälsoeffekt och förmåga att tillgodogöra sig livskraft samt uppnå balans och jämvikt i kropp och själ.

Träningen ger:
-Ökad rörlighet
-Större förmåga att klara stress
-Mindre spänningar
-Förbättrad koncentration
-Bättre cirkulation
-Bättre sömn
-Förmåga till avslappning
-Mindre smärta
-Bättre humör

KURSLEDARE
Jeanette Nielsen, har arbetat som qigong-instruktör i 13 år och är utbildad av Grand Master Fan Xiulan i medicinsk Qigong. Mitt intresse för Qigong väcktes då jag insåg att det var en helhetsmetod. Enligt traditionell kinesisk medicin (TKM) påverkar kropp och själ varandra. Ju mer vi integrerar kropp och själ desto friare strömmar Qi livskraften. Rörelserna är enkla men kraftfulla och inte minst vackra.

FÖR VEM?
Dong Gong är kursen för dig som har lärt dig grunderna i medicinsk qigong enligt Biyun.

BRA ATT VETA
Ha mjuka sköna kläder som du rör dig lätt i. Ha din mobiltelefon avstängd i lokalen.

ANVÄND DITT FRISKVÅRDSBIDRAG HOS OSS!
Skatteverket godkänner att du använder ditt friskvårdsbidrag (som de flesta får av sin arbetsgivare) till att gå denna kurs. Gå en eller flera kurser, beroende på hur stort ditt bidrag är. Betala kursavgiften och kontakta oss på 075-241 68 50 / region.syd@medborgarskolan.se och begär kvitto till din arbetsgivare.

Rabatt hos Bokus

Ta chansen och få rabatt på bland annat kurslitteratur.
https://www.bokus.com/foretag/medborgarskolan finns detaljerad information.

Medborgarskolan - Värnhemstorget

Grangatan 2, Malmö