19 Sep 2024
Torsdagar
Jonathan Stoch

Har du ett jobb där engelska används skriftligt och muntligt. Vill du delta i möten på ett professionellt sätt.?

Innehåll och mål

Vi blir bättre på det vi gör. Om du får lite panik när du hör engelska i luren eller ångest när du ska luncha med engelsktalande folk på jobbet, får du här chans att öva upp din förmåga att hantera sådana situationer.

Muntlig kommunikation: ”small talk”; sociala kontakter; mötes- och presentationsteknik; telefonengelska; pub/restaurang/partyengelska, m.m.
Skriftlig kommunikation: CV med personligt brev; protokoll; formella och icke formella email inklusive ämnesrad, inledning och avslut, korrekta artighetsfraser och förkortningar.

Kursen omfattar 2 x 45 min per tillfälle, under 10 veckor.

Du har redan goda baskunskaper i engelska.
- Du kan delta i samtal och rutinuppgifter som kräver ett enkelt och direkt utbyte av information om välkända ämnen och sysselsättningar.
- Du kan använda en rad fraser och meningar för att med enkla medel beskriva t.ex din familj och andra människor, din utbildning och dina nuvarande och tidigare arbetsuppgifter.

Jonathan Stoch har mer är 17 års erfarenhet av undervisning, främst till vuxna. Under sin långa karriär har han hunnit undervisa engelska i Nicaragua, Sydafrika och Sverige. I Sverige har han undervisat mest vuxna på allt från nybörjarnivå till avancerad nivå och även i affärsengelska. Med sitt öga för detaljer, och sin personlighet skapar han en avslappnad stämning i klassrummet, som bjuder in till ett positivt lärande.

Det är något speciellt med våra kursledare...!
Våra kursledare har i regel språket som sitt modersmål eller har en gedigen utbildning inom sitt språk. De flesta har pedagogisk utbildning och erfarenhet av undervisning.
Medborgarskolan erbjuder varje termin många givande utbildningar som underlättar ledarens pedagogiska arbete och stimulerar till personlig utveckling.

Testa dina kunskaper i engelska

Om du är osäker på vilken nivå du ska välja, kan du testa dina kunskaper på Medborgarskolan, Hagagatan 23, T- Odenplan. Du kan göra din anmälan på vår hemsida, glöm inte ange vilken tid du vill komma eller ring för bokning 010-157 63 61.
Du kan även göra språktestet på vår hemsida: Språktest i engelska

Kursmaterial

Kurslitteratur: Business Vocabulary in use (Intermediate) ISBN 9781316629987

Vi rekommenderar att du köper kurslitteraturen först när faktura/kallelse erhållits från oss.

Alla kursstarter är preliminära. Du får en kallelse till kursen med definitivt startdatum ca 10 dagar före kursstart.
Vill du delbetala kursen? Skriv i meddelanderutan vid din anmälan att du önskar delbetala eller ring 010-157 63 61 så hjälper vi dig.

Rabatt hos Bokus och Akademibokhandeln
Under den termin som du är deltagare hos Medborgarskolan får du 6 % rabatt på Bokus.com och 10 % på Akademibokhandeln i butik..
Rabattkoden får du i din kallelse.

Medborgarskolan

Hagagatan 23 A, Stockholm