Skellefteå
7 Maj 2024
Torsdagar

Det finns över 100 nationaliteter i Skellefteå! Det här är en kurs för alla som vill förbättra sina engelska språkkunskaper!

Engelska är ett av de stora globala språken.
Den här kursen är för personer som inte har engelska som modersmål som kanske redan har tekniska kunskaper i att tala engelska men som vill utveckla färdigheter ytterligare för att prata med mer självförtroende med vänner och kollegor, hålla jämna steg med barnen eller har semesterplaner som kräver engelska kunskaper.

Vi täcker en mängd olika samtida ämnen och situationer, med hjälp av tidningsartiklar, video och diskussioner med massor av interaktivitet och möjligheter att öva och utveckla dina engelska språkkunskaper.

INNEHÅLL OCH MÅL
Kursen är huvudsakligen konversation, men med lite grammatik och skrivövningar.

Engelska samtalskurs omfattar tala, lyssna, läsa och en del skrivande. Det innehåller också lite grammatik och ordförråd. Fokus för den här kursen ligger på praktisk kommunikation, det vill säga tal- och lyssnarförmåga, för att bygga upp ditt ordförråd och hjälpa dig att utveckla självförtroende.
Du kommer att ha gott om möjligheter att öva på det talade engelska språket genom diskussioner, debatter och samtalsaktiviteter, såsom rollspel och pararbete. Vi jobbar med ovanliga talesätt och vardagsspråk och hur man integrerar dessa i det dagliga talet.

Kursens mål är utveckling av: Engelsk konversationsförmåga, Engelsk ordförrådskunskaper, Engelskt uttal, engelsk grammatik

Vi kommer att ta upp ämnen som: Vanliga ord på engelska, vanliga engelska svar, informella uttryck, kaffe och matkultur. Bemästra Small Talk, vanor mm.

Alla dessa ämnen kanske vi inte hinner med på fem veckor. Klassen bestämmer vilka ämnen de vill fokusera på.

FÖRKUNSKAP
Kursen vänder sig till dig som talar engelska på grundnivå och vill bli bättre på konversationsengelska.

KURSLEDARE
Klasserna på Medborgarskolan kommer att ledas av ett engelskt par som ger eleverna fördelarna med två lärare.
Geoff och Ashley Landsbury flyttade till Sverige i november 2020; Geoff, en pensionerad lärare och Ashley, vars bakgrund är inom musei- och konstgalleriledning.

KURS MATERIAL
Kursen är studentcentrerad i hög grad och använder en kombination av metoder och tekniker för att studenterna ska kunna delta i de olika klass- och gruppaktiviteterna. Inget bokinköp krävs.

BRA ATT VETA
Vi bjuder på Kaffe/te under fikapausen. Välkommen till en rolig och givande kurs!

Preliminärt startdatum - vänta alltid på din inbjudan till kursen

Ring oss - 0910-71 31 30 för mer information.

Medborgarskolan Skellefteå

Storgatan 37 B, Skellefteå