Stockholm
Ledare
Tom Backman
2 400 kr

Engelskan är nyckeln som öppnar en hel värld av möjligheter och resor. Att lära sig engelska ger inte bara bättre språkkunskaper utan även vidgade kunskaper om och djupare förståelse för stora delar av vår omvärld. Engelska talas i många länder runtom i hela världen. Welcome!

Innehåll

Kursen kommer att ge dig bra baskunskaper i uttal, grammatik och ordförråd. Vikten läggs vid förmågan att kommunicera, t.ex enkla dialoger, parövningar, bildövningar, uttalsövningar och rollspel. Genom intressanta diskussionsövningar kommer ditt självförtroende att stärkas när det gäller att använda engelskan i muntliga sammanhang.

Upplägg

Kursen omfattar 2 x 45 min per tillfälle, vi träffas under 10 veckor.

Förkunskaper

• Du kan delta i samtal och rutinuppgifter som kräver ett enkelt och direkt utbyte av information om välkända ämnen och sysselsättningar.
  • Du kan använda en rad fraser och meningar för att med enkla medel beskriva t.ex din familj och andra människor, din utbildning och dina nuvarande och tidigare arbetsuppgifter.

Kursledare

Tom Backman har många års erfarenhet av undervisning för vuxna (på universitetsnivå som bitr professor i 16 år) och barn, t ex i Japan där han varit bosatt tom 2005, bedrivit egen språkskola i 22 år.

Det är något speciellt med våra kursledare...!
Våra kursledare har i regel språket som sitt modersmål eller har en gedigen utbildning inom sitt språk. De flesta har pedagogisk utbildning och erfarenhet av undervisning.
Medborgarskolan erbjuder varje termin många givande utbildningar som underlättar ledarens pedagogiska arbete och stimulerar till personlig utveckling.

Testa dina kunskaper i engelska
Du kan även göra språktestet på vår hemsida: Språktest i engelska.

Kursmaterial

Kursmaterial står i din kallelse.

Rabatt hos Bokus och Akademibokhandeln
Under den termin som du är deltagare hos Medborgarskolan får du 6 % rabatt på Bokus.com. Rabattkoden får du i din kallelse och 10 % på Akademibokhandeln i butik, ta med kvitto på betald kurs.
Läs mer om hur du gör på Rabatt på kursmaterial

Bra att veta

Alla kursstarter är preliminära. Du får en kallelse till kursen med definitivt startdatum ca 10 dagar före kursstart.
Vill du delbetala kursen? Skriv i meddelanderutan vid din anmälan att du önskar delbetala eller ring 010-157 63 61 så hjälper vi dig.

Medborgarskolan

Hagagatan 23 A, Stockholm