Karlstad
21 Sep 2024
Lör, Sön
Olga Karlsson

Gå en kurs i färglära! Färglära är grundläggande för alla som arbetar med färger. På en kurs i färglära lär du dig hur färger hänger ihop och påverkar varandra.

Innehåll
Vi studerar färger ,deras påverkan och betydelsen samt övar blanda färger, studerar valörkontrast , färgkomposition.

Övningar kan genomföras i olika målarmedier - ta med den du använder, akryl eller akvarell, samt målarunderlag, penslar och tejp.

Kursen är lördag och söndag kl. 10:00-14:30

Kilskonstnären Olga Karlsson är en mycket uppskattad kursledare med många års erfarenhet av att hålla kurser i måleri i olika medier som akvarell, olja och akryl.

Alla våra kursledare genomgår Medborgarskolans introduktionskurs och erbjuds ett gediget internt utbildningsprogram med möjlighet till fortsatt individuell utveckling.

Kursmaterial
Deltagarna införskaffar kursmaterialet själv.  Du kommer få information innan kursstart om vilket material du behöver införskaffa om du redan inte har det.

Under den termin som du är kursdeltagare hos Medborgarskolan har du en del förmåner du kan använda, exempelvis 6 procent rabatt hos Bokus och 10 procent rabatt hos Akademibokhandeln. Mer om våra förmåner.

Tips på vidareutveckling
Medborgarskolan har stort utbud av kurser inom ateljé och hantverk, läs mer på www.medborgarskolan.se  eller kontakta oss så försöker vi hjälpa dig att hitta något som passar.

Kom i oömma kläder. Kursen hålls i vår Ateljé på Vasagatan 8 i Karlstad.

Hos oss på Medborgarskolan är alla deltagare och ledare försäkrade under aktiviteten/kursen samt till och från aktiviteten/kursen. Lär mer på Olycksfallsförsäkring | Medborgarskolan

Alla kursstarter är preliminära. Du får en kallelse till kursen med definitivt startdatum cirka en vecka före kursstart.

Vill du delbetala kursen? Skriv i meddelanderutan vid din anmälan att du önskar delbetala.

Medborgarskolan Herrhagen

Vasagatan 8, Karlstad