Här hittar du kurser i virkning. Lär dig virka från grunden eller fräscha upp dina tidigare kunskaper

Virkning är en textil teknik som utförs med en virknål och garn. Med hjälp av nålen som har en krok i ena änden skapas öglor som fästs i varandra. Olika sorters maskor används på olika sätt för att skapa olika mönster och textur.

Virkning kan användas till bland annat kläder, väskor, heminredning, dukar och gardiner. Det är bara fantasin som sätter gränser.

Kom med på en virkningskurs och upptäck den genuina känslan av äkta hantverk.

Vårt utbud inom Virkning

Din sökning"" visar 3 resultat i

Sortera på:

Läs vidare om "Virkning"
Kurs

Virkning

Ort: ÖrebroStartdatum: 16 Sep 2024Tid: 17:00-19:15Antal tillfällen: 7 st tillfällenDagar: MåndagarPris: 1 350 kr
Läs vidare om "Lär dig följa virkmönster-WORKSHOP"
Kurs
Helgkurs

Lär dig följa virkmönster-WORKSHOP

Ort: UppsalaStartdatum: 25 Maj 2024Tid: 10:00-12:15Antal tillfällen: 1 st tillfällenDagar: LördagPris: 495 kr