Ystad
Tis, Ons
Anna Rylander
0 kr

Vill du gå med i fotoklubben så anmäl dig via Medborgarskolans hemsida. Skicka också ett mail till fotoklubbenogonblicket@gmail.com så läggs du till i Facebookgruppen och chatten. Via den gruppen och chatten får man reda på var vi träffas från månad till månad, allt beror på väder och årstid.
 Detta är en klubb för dig som är intresserad av fotografering och vill umgås med likasinnade personer, men som även vill hålla din fotografering vid liv eller för dig som bara vill få tummarna loss att börja fotografera igen. Har du endast gått en grundfotokurs eller har du fotat ett tag? Vill du få nya fotokompisar och följa med ut på fotoäventyr? Oavsett din erfarenhet och kunskap så är du välkommen till oss. Vi träffas sista tisdagen i varje månad kl 18:30 till cirka 20:00 (kan variera beroende på medlemmarnas förslag och tillgänglighet) och vi håller till i/runt Ystad. Det kostar 200kr/år att vara med i klubben och det är valfritt om man vill medverka vid varje tillfälle. Denna summan kan swishas till fotoklubbens kassör, mer info om detta får man på plats vid någon av träffarna. Under träffarna kommer vi snacka foto, fika, ge feedback på bilder vi tagit, osv. Vi arbetar med månadsteman, detta innebär att man tar ett foto som läggs i ett album i vår Facebookgrupp till nästkommande tillfälle som vi träffas. Det är inget krav att vara med på temafotograferingen om man inte vill. Vid varje tillfälle är vi på olika platser, ute och fotar någonstans eller så samlas vi på Medborgarskolan i Ystad om det skulle vara för dåligt väder. Vi håller kontakten via Facebook och Dropbox mellan träffarna. Mellan tillfällena finns chans att samla ihop ett gäng och ge sig ut och fotografera, tanken med denna klubben är att man träffar andra personer med samma intresse och att det finns olika kunskapsnivåer i gruppen så man får inspiration och kan dra nytta av varandra och dess kunskaper. Det går att anmäla sig och hoppa in i klubben när som helst på året.

Varmt välkommen!

Medborgarskolan