18 Sep 2024
Onsdagar
Christina Dagberger Jonsson

Kurs för nybörjare - vill du komma igång med franskan? Bienvenue!!

Innehåll

En kurs för dig som är nybörjare, men som längtar efter att börja läsa franska. Vi börjar med grunderna för att du sedan ska kunna klara enkla vardagssituationer, presentera dig, beställa på café och restaurang och prata om bland annat väder och vind. Vi jobbar med uttal och enkla vardagssituationer på ett lättsamt och trevligt sätt.

Upplägg

Vi träffas en gång i veckan. 10 tillfällen., 2 studietimmar á 45 minuter per tillfälle

Kursen är för dig som är nybörjare på franska.

Christina Dagberger har sedan flera år tillbaka erfarenhet av att leda kurser i franska. Hennes utbildning är en fil.mag. med franska som huvudämne. Som ung bodde hon i Paris för att under ett år läsa franska på Sorbonne och jobba som au-pair i en fransk familj. Har även studerat på Alliance Française i Nice. Detta sammantaget ger en hög kunskapsnivå såväl praktiskt som teoretiskt. Christina har franskan som sitt största intresse och vidareutbildar sig ständigt inom det franska språket, samhällsliv och historia.

Kursmaterial

C'est Génial 1, Kurslitteratur ingår inte i kursavgiften.

Vi rekommenderar att du köper kurslitteraturen först när faktura/kallelse erhållits från oss.

Rabatt hos Bokus och Akademibokhandeln
Under den termin som du är deltagare hos Medborgarskolan får du 6 % rabatt på Bokus.com 10 % på Akademibokhandeln i butik.
Läs mer om hur du gör på Rabatt på kursmaterial

Alla kursstarter är preliminära. Du får en kallelse till kursen med definitivt startdatum ca 10 dagar före kursstart.

Medborgarskolan

Hagagatan 23 A, Stockholm