Ystad
Onsdagar
Rocio Holm
895 kr

Kurs i spanska för turistbehov! Få ut mer av din resa med en annorlunda språkkurs som ger dig pratkunskaper! Vi reser i fantasin – bor på hotell, tittar på sevärdheter, shoppar och äter ute på barer och restauranger. Vi övar vanliga samtalssituationer som turisten möter på resan.

INNEHÅLL OCH MÅL
Varje sammankomst bygger på ett tema där du och dina kurskamrater föreställer er att ni är i landet och i olika samtalssituationer. Tanken är att ni tillsammans ska få goda möjligheter att öva på dialoger under lättsamma former.

Ni drömmer er bort och ser bilden av en rödskimrande solnedgång vid ett glittrande varmt hav. En ljum kvällsbris når er där ni sitter på en restaurang under bar himmel. Förföriska dofter kommer från köket när du och dina kurskamrater tillsammans läser menyn och diskuterar vad ni vill äta och dricka. Nu kommer reseparlören väl till pass för att ta reda på vad som döljer sig bakom namnen på olika rätter. Kyparen som spelas med stor inlevelse av din kursledare är ivrig att hjälpa till.

Vi arbetar med 5 olika teman:

1. Uttal och hälsningsfraser
Du blir vänligare bemött när du lärt dig lite av språket.

2. Café och bar
Du vet mer om vilka drycker och tilltugg som finns i landet.

3. Shopping
Dina shoppingturer blir enklare när du blir förstådd.

4. Resa och bo
Du klarar av praktiska situationer bättre som att resa runt i landet, beställa hotellrum och taxi.

5. Restaurang
Du hittar lättare till mer genuina restauranger utanför turiststråken.

Inga förkunskaper i franska behövs.
Kursmaterialet ingår i kursavgiften!

KURSLEDARE
Våra ledare har genomgått Medborgarskolans pedagogiska grundkurs som är anpassad för vuxenutbildning. Vi har ett ledarutvecklingsprogram som en del av vårt kvalitetssystem. Där erbjuder vi alla ledare kontinuerlig möjlighet till såväl personlig som pedagogisk/metodisk utveckling.

BRA ATT VETA
Kom ihåg att 1 studietimme = 45 minuter
Har du läst våra köpevillkor? Ta reda på viktig information innan du anmäler dig eller fråga oss!

Medborgarskolan

Adlercreutzgatan 4, Ystad