Stockholm
Ledare
Claudine Fauroux
2 850 kr

Mest känt är kanske Frankrike för sin konst och rika konsthistoria. Flera franska konstnärer har nått världsberömmelse genom åren: Monet, Renoir och Manet, för att nämna några. Passa på att lära dig det franska språket! Bienvenue!

Innehåll

I kursen får du öva på kommunikation, berätta om en vanlig dag, dina fritidsintressen och resor. Vi går också igenom livet i Frankrike och diskuterar olika samhällsfrågor och läser texter på någorlunda lätt nivå. Vi kompletterar med grammatikövningar.

Upplägg

Kursen omfattar 2 x 45 min per tillfälle, vi träffas under 10 veckor.

Förkunskaper

• Du förstår TV-program och filmer utan alltför stor ansträngning och använder språket flexibelt och effektivt
  • Du kan läsa artiklar och rapporter som behandlar aktuella ämnen
  • Du kan ta aktiv del i diskussioner om välkända ämnen och förklara och försvara dina åsikter
  • Du ska ha gått 10-11 terminer franska tidigare eller motsvarande.

Kursledare

Claudine Fauroux är från  Bordeaux i Frankrike. Hon är utbildad i franska, italienska, historia, engelska och nordiska språk och har arbetat som språklärare i många år.
Det är något speciellt med våra kursledare...!
Våra kursledare har i regel språket som sitt modersmål eller har en gedigen utbildning inom sitt språk. De flesta har pedagogisk utbildning och erfarenhet av vuxenundervisning.
Medborgarskolan erbjuder varje termin många givande utbildningar som underlättar ledarens pedagogiska arbete och stimulerar till personlig utveckling.

Testa dina kunskaper i franska
Om du är osäker på vilken nivå du ska välja, kan du test dina kunskaper på Medborgarskolan, Hagagatan 23, T- Odenplan.
Du kan göra din anmälan på vår hemsida. Glöm inte ange vilken tid du vill komma eller ring för bokning 010-157 63 61.
Du kan även göra testet på vår hemsida genom denna länk:
Språktest i franska

Kursmaterial

Kursboken "Génial 4" andra upplagan (2011), ingår inte i kursavgiften.

Vi rekommenderar att du köper kurslitteraturen först när faktura/kallelse erhållits från oss.

Rabatt hos Bokus och Akademibokhandeln
Under den termin som du är deltagare hos Medborgarskolan får du 6 % rabatt på Bokus.com och 10% på Akademibokhandeln.
Läs mer om hur du gör på Rabatt på kursmaterial

Bra att veta

Liten grupp = 4-6 deltagare

Alla kursstarter är preliminära. Du får en kallelse till kursen med definitivt startdatum ca 10 dagar före kursstart.
Vill du delbetala kursen? Skriv i meddelanderutan vid din anmälan att du önskar delbetala eller ring 010-157 63 61 så hjälper vi dig.

Medborgarskolan

Hagagatan 23 A, Stockholm