16 Sep 2024
Måndagar
Robert Terzian

Passa på att lära dig det franska språket! Världen väntar på dig! Bienvenue!

Innehåll

I termin 3 fortsätter vi att bygga upp ordförråd och träna uttal genom muntliga övningar med fokus på att klara vardagssituationer på plats i Frankrike. Vi jobbar med att lyssna, läsa och skriva samtidigt och tittar närmare på språkets grammatik på ett lättsamt och trevligt sätt.

Kursen omfattar 2 x 45 min per tillfälle, vi träffas under 10 veckor.

Förkunskaper

Kursen är för dig som har läst cirka 2 terminer (40 studietimmar) franska eller har motsvarande kunskaper.

Robert Terzian kommer från Paris och 2011 blev han diplomerad lärare vid IUFM i Paris. Har arbetat som lärare i franska både i Frankrike och Toronto.

Det är något speciellt med våra kursledare...!
Våra kursledare har i regel språket som sitt modersmål eller har en gedigen utbildning inom sitt språk. De flesta har pedagogisk utbildning och erfarenhet av undervisning.
Medborgarskolan erbjuder varje termin många givande utbildningar som underlättar ledarens pedagogiska arbete och stimulerar till personlig utveckling.

Kursmaterial

Info om kursbok står i din kallelse.

Rabatt hos Bokus och Akademibokhandeln
Under den termin som du är deltagare hos Medborgarskolan får du 6 % rabatt på Bokus.com 10 % på Akademibokhandeln i butik.
Läs mer om hur du gör på Rabatt på kursmaterial

Alla kursstarter är preliminära. Du får en kallelse till kursen med definitivt startdatum ca 10 dagar före kursstart.

Medborgarskolan

Hagagatan 23 A, Stockholm