Ludvika
Daniel Andersson

Oavsett om du är barn eller vuxen och vill spela tillsammans med andra kan gitarrundervisning i grupp vara ett bra alternativ för dig. Kursen startar så snart 4 personer har anmält sig.

Innehåll

Pop, rock eller blues, oavsett genre har gitarren sin givna plats i musiken. Tillsammans med ledaren Daniel och andra nybörjare utvecklar ni er musikalitet, lyssningsförmåga, teknik och repertoar i grupp. Du som är helt nybörjare lär dig spela gitarr från grunden i en takt som passar din inlärningsförmåga. Innehållet utformas i samråd mellan läraren och elever för att ni ska lära sig så mycket som möjligt och spela tillsammans.

Upplägg

Lektionerna är 45min, 4 tillfällen i rad och vi träffas i inspelningsstudion på Glashuset i Ludvika. När minst 4 personer har anmält sig blir du kontaktad av kursledaren för att bestämma startdatum, dag och tid för undervisningen. Det är därför viktigt att du anger en korrekt mailadress och telefonnummer vid anmälan. Medtag egen gitarr och eventuella önskemål på låtar.

Förkunskap

Du behöver inte ha spelat gitarr tidigare för att ta lektioner hos oss. Undervisningen anpassas efter gruppens önskemål och behov. Därför passar denna undervisningsform även dig som är helt nybörjare.

Daniel Andersson har varit kursledare på Medborgarskolan i många år och är mycket omtyckt av sina kursdeltagare.

Det är något speciellt med våra kursledare! Alla våra kursledare genomgår Medborgarskolans introduktionskurs och erbjuds ett gediget internt utbildningsprogram med möjlighet till fortsatt individuell utveckling.

• Varje kursomgång består av 4 lektionstillfällen. När 4 tillfällen passerat är det bara att återanmäla sig om du vill fortsätta 4 gånger till och så vidare.
  • Kursstart kan komma att ändras och att startdatum är preliminärt. Observera att du alltid får en kallelse innan kursstart.
  • Läs mer om delbetalning eller om våra allmänna villkor.
  • Vid frågor, funderingar eller specifika behov, tveka inte att kontakta Alexander Högbom på 0727291691 eller alexander.hogbom@medborgarskolan.se
  • OBS! Kontollera din skräppost. Du får en kallelse/faktura via mail och i vissa fall händer det att mail från oss hamnar där.

Glashuset Ludvika

Verkstadsvägen 6, Ludvika