Vännäs
14 Nov 2024
Dag

Varför ska man köpa dyrt då du kan göra själv och dessutom få veta vilka produkter som ingår.

Innehåll och upplägg

Allt fler föredrar att ingredienserna i våra skönhetsprodukter är naturliga. Vi vill slippa onödiga kemikalier och konstgjorda ingredienser.

Kurser sker under en kväll och är en blandning av teoretisk genomgång och praktiska moment.
Du får veta mer om de produkter och oljor som används och dess egenskaper. Det är enkelt och kul och kan lätt bli till trevliga presenter.

Under kvällen får du göra både vispat kroppssmör, cerat och bivaxdukar som du sedan får med dig hem.

Förkunskaper Inga förkunskaper krävs och kursen passar för alla från ung till gammal.

Pia Andersson är vår kursledare och hon är en person som brinner för naturliga och ekologiska produkter och har flera års erfarenhet av att göra egna produkter med naturen som huvudkälla.

Kursmaterial
Allt kursmaterial ingår i kursavgiften.

Kursen har en handikappanpassad entré. Behöver du nyttja denna så hör av dig så får du hjälp.

För mer information kontakta:
Victoria Kreuger
Verksamhetsutvecklare Medborgarskolan