12 Sep 2024
Dag

I oroliga tider som de vi upplever nu är det extra viktigt att tänka på hur vi kommunicerar med barn kring vad som sker. I denna utbildning tillsammans med Civilförsvarsförbundet får du lära dig hur!

Innehåll

Föreläsningen riktar sig till dig som förälder, lärare eller pedagog som vill få information om hur du på ett lekfullt sätt förbereder barn på kriser och katastrofer.

Gottfrid är namnet på den pedagogiska figur som Civilförsvarsförbundet använder i sina utbildningar. Lär dig om hur du använder deras material i samtal och övrigt som är bra att tänka på när vi förbereder barn för kriser och katastrofer. Materialet är även skapat för att väcka barnets intresse i omvärldsfrågor.

Innehållet riktar sig till barn mellan 6-12 år.

Föreläsare

Åsa Hagelberg är nationell samordnare på Civilförsvarsförbundet och van utbildare.

Civilförsvarsförbundet är en frivillig försvarsorganisation som arbetar med frågor som rör trygghet, säkerhet, skydd och överlevnad. Läs mer om Civilförsvarsförbundet HÄR.

Om

Plats: Medborgarskolans hus, Hagagatan 23 A, station Odenplan, information om vilken sal finns på monitorn i entrén

När: 15 april kl. 18:00 - 20:00

Pris: Gratis men föranmälan krävs