Stockholm
Ledare
Elena Martelli Ållebrand
2 400 kr

Kurs för dig som är beredd att utmanas, läs italiano in italiano!

Gör slag i saken och förverkliga dina drömmar om Italien och dess underbara språk! Vandra längs kanalerna i Venedig eller njut av alla historiska platser i Rom...
La vita è bella - Livet är underbart!

Innehåll

Är du beredd att satsa lite extra är detta kursen för dig! Kursen passar alla som vill studera italienska intensivt.
Vi läser olika dialoger, småpratar och fortsätter med grammatiken. Vi repeterar och fördjupar våra kunskaper om verben, speciellt oregelbundna.
På lektionerna använder vi bara italienska.

Förkunskaper

Denna kurs ligger på en lite högre nivå än en vanlig termin 6. Du har läst italienska i ca 120 studietimmar eller har motsvarande kunskaper.
Deltagarna ska vara beredda att vara muntligt aktiva under lektionerna.

Kurslitteratur

Kursboken; "Dieci Lezioni di italiano, A2". kan beställas från bokförlaget Alma eller Amazon.se

Vi rekommenderar att du köper kurslitteraturen först när faktura/kallelse erhållits från oss.

Kursledare

Elena Martelli Ållebrand är behörig lärare i italienska och engelska, ursprungligen kommer hon från Bologna. Hon arbetar även som tolk och översättare.
Alla våra kursledare genomgår Medborgarskolans pedagogiska grundkurs och erbjuds ett internt utbildningsprogram med möjlighet till fortsatt personlig och pedagogisk/metodisk utveckling.

Rådgivning
Om du är osäker på vilken nivå du ska välja, kan du testa dina kunskaper på Medborgarskolan, Hagagatan 23, T- Odenplan. Du kan göra din anmälan på vår hemsida www.medborgarskolan.se/stockholm, glöm inte att ange vilken tid du vill komma eller ring för bokning 010-157 63 61.

Du kan testa dina kunskaper även med nivåplaceringstestet som finns på vår hemsida: Nivåtest i italienska.

Bra att veta

Uppehåll för lov v.44