Elever som studerar ihop
Kurs

Italienska Parliamo e leggiamo repetition och konversation A2 - Distans i realtid

Distans
17 Sep 2024
Tisdagar
Elena Martelli Ållebrand

Få platser kvar

Kursen passar dig som har läst i italienska under flera terminer och vill nu lära dig att samtala genom att tillämpa grammatiken som du lärt dig på tidigare kurser.

Den här kursen kan du delta i oavsett var du befinner dig då den genomförs på distans i realtid. Du träffar de andra kursdeltagarna och kursledaren genom din dator, surfplatta eller mobiltelefon.

För att kunna delta behöver du ha tillgång till dator/iPad/mobil med kamera, mikrofon och högtalare samt internetuppkoppling.

Vi läser en lättläst berättelse som vi pratar om under lektionerna.
Vi jobbar mycket med ordförrådet.
Vid varje tillfälle berättar deltagarna om något som de har gjort under veckan och vi småpratar om olika teman.
Enkla dialoger, hörövningar, parövningar och rollspel förekommer också under lektionerna.

Förkunskaper

Du har läst italienska i ett par år i studiecirkel eller har motsvarande kunskaper. Du har gått genom presens och dåtid (passato prossimo och imperfetto).

Du är beredd att vara muntligt aktiv under lektionerna.

Kurslitteratur

Vi läser lättlästa tidningsartiklar.

Elena Martelli Ållebrand är behörig språklärare, tolk och översättare. Hon kommer från Bologna i Italien där hon också har arbetat som lärare i italienska som främmande språk.

Rådgivning
Om du är osäker på vilken kurs och nivå du ska välja, kan du testa dina kunskaper på Medborgarskolan, Hagagatan 23, T- Odenplan. Du kan göra din anmälan på vår hemsida www.medborgarskolan.se/stockholm, ange vilken tid du helst vill komma eller ring för bokning 010-157 63 61.

Du kan testa dina kunskaper även med nivåplaceringstestet som finns på vår hemsida: Nivåtest i italienska.

Liten grupp 4-6 deltagare. Uppehåll för lov v.44

Kursledaren informerar om ev uppehåll under terminen.

Rabatt hos Bokus och Akademibokhandeln
Under den termin som du är deltagare hos Medborgarskolan får du 6 % rabatt på www.bokus.com och 10 % på Akademibokhandeln.