19 Sep 2024
Torsdagar
Elena Martelli Ållebrand

En fortsättningskurs för dig som har studerat italienska i flera terminer.

Innehåll

Vi fortsätter att lära oss grunderna i italienska och börjar uttrycka oss på lätt italienska för att kunna klara oss i olika vardagssituationer.

Vi tränar olika dialoger, småpratar och fortsätter med grammatiken samt tränar språket i olika turistsituationer.

Förkunskaper

Du har läst italienska under några år i studiecirkel, ca 260 studietimmar eller har motsvarande kunskaper.

Kurslitteratur

Grammatica della lingua italiana Per Stranieri ISBN: 9788861824072. Finns på amazon

Elena Martelli Ållebrand är behörig språklärare från Bologna. Hon arbetar även som tolk och översättare.

Det är något speciellt med våra kursledare...!
Våra kursledare har i regel språket som sitt modersmål eller har en gedigen utbildning inom sitt språk. De flesta har pedagogisk utbildning och erfarenhet av undervisning.
Medborgarskolan erbjuder varje termin många givande utbildningar som underlättar ledarens pedagogiska arbete och stimulerar till personlig utveckling.

Rådgivning
Om du är osäker på vilken kurs och nivå du ska välja, kan du testa dina kunskaper på Medborgarskolan, Hagagatan 23, T- Odenplan. Du kan göra din anmälan på vår hemsida www.medborgarskolan.se/stockholm, ange vilken tid du helst vill komma eller ring för bokning 010-157 63 61.

Du kan testa dina kunskaper även med nivåplaceringstestet som finns på vår hemsida: Nivåtest i italienska.

Under den termin som du är deltagare hos Medborgarskolan får du 6 % på www.bokus.com. I Akademibokhandelns butiker kan du under samma period erhålla 10 % rabatt på böcker, papper och kontorsvaror.

Medborgarskolan

Hagagatan 23 A, Stockholm