Uppsala
10 Sep 2024
Tisdagar
Valentina Palucci

JALLABINA® betyder "kom med oss" på arabiska, och är den perfekta blandningen av orientaliska danssteg och träning. Att lära din kropp, lindra stress, skapa sociala band och utveckla dig själv på många sätt. Börja en resa som kan vara både rolig och berikande!

Om dansen
JALLABINA® är en lätt men intensiv dansträning som blandar ljuvlig musik och härliga dansstilar från Mellanöstern med moderna inslag från tex. house, hip-hop och funktionella träningssteg.

Blandningen mellan högt och lågt tempo med rytmer från Mellanöstern skapar en perfekt träningsbalans där både kondition och muskler byggs upp. Det här är ett roligt sätt att förbättra sin styrka och flexibilitet.

Kursen hålls en gång i veckan i SEX veckor. Varje tillfälle är 75 minuter.

Förkunskaper
JALLABINA® är till för alla. Du behöver inte ha tidigare erfarenhet av orientalisk dans utan du kommer som du är med glatt humör och en vilja att lära dig. Fokus ligger inte på teknik utan på att ha roligt samtidigt som du tränar kroppen. Programmet är framställt så att varje deltagare, oavsett vana eller bakgrund kan vara med och ha kul.

Valentina Palucci är en av dem första certifierade JALLABINA® instruktörerna i Uppsala. Hennes vänliga, öppna inställning och energi kommer att smitta av sig till dig på nolltid.

Använd ditt friskvårdsbidrag hos oss!
Skatteverket godkänner att du använder ditt friskvårdsbidrag (som de flesta får av sin arbetsgivare) till att gå denna kurs. Gå en eller flera kurser, beroende på hur stort ditt bidrag är. Betala kursavgiften och kontakta oss på malardalen@medborgarskolan.se och begär kvitto till din arbetsgivare.

Kallelse/Faktura
Kallelse/Faktura skickas till angiven e-postadress cirka en vecka före kursstart. Vill du delbetala kursen? Skriv i meddelanderutan vid din anmälan att du önskar delbetala.

Klädsel/skor
Bär träningskläder du kan röra dig fritt i. Inneskor är valfritt men rekommenderas.

Danskursen hålls i Medborgarskolans ljusa och rymliga spegelsal på Ekeby Bruk i Uppsala. Medborgarskolan bjuder té och kaffe.

Varför Medborgarskolan?
Uppsala är en fantastisk stad för de som gillar att dansa. Här finns ett enormt utbud av fantastiska danskurser på många olika dansskolor. Medborgarskolan bidrar till det stora dansutbudet genom att erbjuda noggrant utvalda kurser med olika upplägg till ett bra pris. Vi satsar på flera kursstarter under terminerna för att kunna hålla deltagarantalet nere, vilket gör att du som deltagare får möjligheten att med hjälp av kursledaren nå just dina mål med dansen. Vår fantastiska spegelsal med stora fönster i två väderstreck är perfekt för all typ av dans och är en stor bidragande faktor till att våra kurser är så populära.

Folkbildning
Grundtanken med folkbildning är att deltagarna i samverkan med kursledaren lär av varandra. Arbetsformerna är demokratiska och engagerande och lärandet aktivt. Deltagarna söker och bygger sin egen kunskap genom dialog, interaktion och reflektion med andra. Genom bra kommunikation har kursledaren möjlighet att anpassa kursen tillsammans med deltagarna under kursens gång.

Visste du att?
Medborgarskolan i Uppsala är miljödiplomerade sedan 2016. Läs mer om vårt hållbarhetsarbete här

Ekeby Bruk 2N

Ekeby Bruk, Uppsala