Osby
Onsdagar
Gert Wulff

Få platser kvar

Ta en unik möjlighet att lära dig ett gammalt, genuint hantverk! Vi smider krokar, ljusstakar mm enligt gammal tradition.

UPPLÄGG
Alla i gruppen hjälper varandra att utforma olika konsthantverk i smide. De som har hållit på lite längre visar de nya deltagarna.

Deltagarna tar själva med järn att smida med. Om det finns frågor om detta - ring så blir ni informerade mer.

FÖRKUNSKAPER
Lite förkunskaper är ett plus.

KURSLEDARE
Alla våra ledare har lång erfarenhet från smidesarbete och tillsammans hjälper vi varandra på kursen.

BRA ATT VETA

Lokalen saknar toalett och rinnande vatten. Medtag gärna egen fika.

Vi i Medborgarskolan Syd är miljödiplomerade enligt Svensk Miljöbas. Det innebär att alla anställda har ett ansvar att arbeta efter de rutiner som är lämpliga i det dagliga arbetet, främst inköpsrutin, resepolicy, kemikalieinstruktion samt att hålla sig uppdaterad med vad som händer i vårt miljöarbete och ta emot revisioner på våra olika orter.
Det går att dela upp kursavgiften på 2 el 3 månader utan extra kostnad. Har du läst våra köpevillkor? Ta reda på viktig information innan du anmäler dig eller fråga oss!

Folkbildning skapar vi tillsammans i gruppen och den drivs framåt genom kunskapsutbyte. Det kan vara stort och smått, lokalt och globalt eller fysiskt och distans - det är upp till dig och din grupp. Vi på studieförbundet Medborgarskolan ger dig möjlighet att lära, utvecklas och byta erfarenheter och tankar. Du som individ påverkar studiecirkelns upplägg och innehåll genom ett demokratiskt inflytande.

Rabatt hos Bokus Ta chansen och få rabatt på bland annat kurslitteratur. På https://www.bokus.com/foretag/medborgarskolan finns detaljerad information.

Dahlqvists smedja

Prostgatan, Osby