Helsingborg
2 Maj 2024
Torsdagar
865 kr

Gillar du att dansa? Jazzmix vänder sig till dig som med dans vill stärka din kropp och samtidigt få en trevlig stund. I Jazzmix provar vi olika stilar, och dansen ger dig både styrka, smidighet, kroppskontroll och bättre balans.

Vi tränar steg, stegkombinationer, hållning, teknik, styrka och smidighet. Varje klass börjar med uppvärmning, därefter gör vi övningar på golvet eller på diagonalen för att öva in grundsteg. Under kursens gång bygger vi på en koregrafi, förbättrar koordination, styrka och strävar efter att hitta rätt uttryck. Jazzmix är en blandning av olika stilar, där uttryck och danslust står i fokus. Under kursen kommer du föruom jazzdans att hinna prova dansstilar som street, contemporary, commersial med mera.

För vem
Inga förkunskaper krävs. Kursen är lämplig från 15 års ålder.

Matilda Yttergren, 26, är dansare och musikalartist med en Bachelor i Musical Theatre från Glasgow. Matilda har lång erfarenhet av undervisning för alla nivåer och åldrar. Förutom många års arbete som artist har Matilda undervisat på dansskolor, kulturskolor och är certifierad Les Mills-instruktör. Matilda undervisar i allt från balett och tåspets till jazz, street, contemporary och modern till commercial dans. Matilda prioriterar dansglädje på sina lektioner, och har fokus på teknik, musikalitet, träning och konstnärligt uttryck.
Det är något speciellt med våra kursledare! Kursledare hos oss ingår i Medborgarskolans ledarutvecklingsprogram, som är en del av vårt kvalitetssystem. Det är anpassat för vuxenutbildning och ger ledarna såväl personlig som pedagogisk/metodisk utveckling.

Vi dansar på parkett, endast mjuka skor eller barfota. Välj mjuka, smidiga kläder, kom gärna ombytt.

Obs! Preliminärt startdatum - invänta alltid din kallelse till kursen eller följ den här på webben där vi hela tiden uppdaterar med nya startdatum om en kurs blir framflyttad i tid! Eventuell grund för rabatt anges vid anmälan (intyg krävs) - välj betalningsalternativet "Medborgarskolan faktura" så lägger vi in rabatten innan du betalar.

Använd ditt friskvårdsbidrag hos oss!
Skatteverket godkänner att du använder ditt friskvårdsbidrag (som de flesta får av sin arbetsgivare) till att gå denna kurs. Gå en eller flera kurser, beroende på hur stort ditt bidrag är. Betala kursavgiften och kontakta oss på 075-241 68 50 eller region.syd@medborgarskolan.se och begär kvitto till din arbetsgivare.

Rabatt
Alla som går en kurs hos oss får rabatt på böcker. Läs om hur du utnyttjar rabatten: http://www.medborgarskolan.se/toppmeny/kurser-forelasningar/rabatt-pa-kursmaterial/

Medborgarskolan

Gasverksgatan 17, Helsingborg