Göteborg
1 Dec 2024
Dag
Kristina Eriksson

Efter Lucia var det dags för julens storbak. Under självhushållets tid skulle brödet från julbaket räcka ända till våren. Till jul bakades bröd i många olika former som julgaltar, ”gullhönor” och julbockar.

Innehåll

Baka med julens smaker. Kom och lär dig baka med julens smaker som saffran, apelsin, lingon och pepparkakskryddor. Vi bakar 4 bakverk: tex extra goda saffransbullar och mazariner med lingon och två till. Vi avslutar kursen med en fika, resten av det bakade tar du med dig hem.

För vem

Inga förkunskaper krävs.

Kristina är utbildad hem- och konsumentkunskapslärare men har de senaste 20 åren frilansat som matskribent och kokboksförfattare. Hon gör recept i veckotidningar och månadstidningar och har gjort 23 kokböcker. Kristina vill inspirera till mer matlagning och sprida matglädje. Hon vill dela med sig av både nya smakupplevelser och påminna oss om matminnen från förr, hon vill visa på hur enkelt det kan vara att laga god mat!

Alla våra kursledare genomgår Medborgarskolans introduktionskurs och erbjuds kontinuerligt möjlighet att delta i vårt interna utbildningsprogram.

Kursmaterial

Ingredienserna ingår

Tag gärna med matlådor till eventuella rester.
Du får en kallelse till kursen ca 1-2 veckor innan kursstart. Start datum är preliminärt och kan vid behov flyttas fram. Kursen kan komma att ställas in om det inte blir tillräckligt många deltagare. Vi förbehåller oss rätten att vid behov byta kursledare eller kurslokal.

Som deltagare i Medborgarskolans kurser har du möjlighet att utnyttja vissa förmåner, läs mer på www.medborgarskolan.se/formaner

Medborgarskolan Göteborg Haga

Haga Östergata 12, Göteborg