Jönköping
1 Feb 2024
Torsdagar

Välkommen till en värld av rytmer och energi! Är du redo att utforska den pulserande kulturen av K-pop dans? Denna kurs är skräddarsydd för dig, som är mellan 13-16 år och vill ta ditt dansande till en helt ny nivå.

K-pop 13-16 år nybörjare/fortsättning

Var beredd på att svettas, skaka loss och efter 60 minuter lämna danssalen glad och inspirerad!

Innehåll

Under denna spännande kurs kommer du att få chansen att lära dig de senaste K-pop dansstegen och koreografierna från erfarna instruktörer. Vi lovar en atmosfär fylld av glädje, kreativitet och gemenskap, där du kan uttrycka dig själv genom dansens magi.

Upplägg

Vi kommer att börja lektionerna med lättare uppvärmning. Fokus i den här kursen kommer ligga på inlärning av danssteg och kombinationer till passande musik.

Förkunskaper

Denna kurs är både för nybörjare och för dig som har dansat K-pop tidigare.

Kursledare: Bianca Hellqvist

Bianca är 20 år och har dansat sedan hon var 13, hon fann en kärlek för dans rätt så snabbt och började satsa mer på dansen! Hon har även pluggat 3 år i Estet med inriktning dans där hon mestadels dansade jazz, modern och balett men även andra stilar! Hon har ett stort intresse för feminine vibe och commercial jazz och det är de dansstilar hon älskar att dansa mest!

Alla våra ledare har genomgått Medborgarskolans pedagogiska grundkurs. Vi har ett ledarutvecklingsprogram som en del av vårt kvalitetssystem. Där erbjuder vi alla ledare kontinuerlig möjlighet till såväl personlig som pedagogisk/metodisk utveckling.

Kursmaterial

Ha bekväma och lediga kläder som går bra att röra sig i. Mjukisbyxor, hoodie, t-shirt, linne gärna i material som andas! (För din egen skull)

Du dansar med street-skor eller gympaskor (inomhusskor).

Välkommen till oss

Lektionerna hålls i Medborgarskolans danslokal på Kämpevägen 35 i Jönköping.

Dusch och omklädningsrum finns.

Under sportlovet (vecka 7) samt påsklovet (vecka 14) är det ingen undervisning om inte kursledaren meddelar annat. Skulle en lektion behöva ställas in exempelvis pga. sjukdom kan detta komma att tas igen under lovet om ledaren väljer det.

Lämna gärna ditt mobiltelefonnummer och mailadress vid anmälan så vi lätt och snabbt kan nå dig med viktig information. Blir en lektion inställd så informerar vi om detta via sms då vi inte har möjlighet att ringa till alla kursdeltagarna. Därför är det viktigt att du lämnar mobilnummer.

Vi reserverar oss för att startdatum kan komma att ändras, alternativt att kursen ej kan starta pga. för få anmälda deltagare.

Kallelse skickas alltid ut innan kursstart via e-post eller vanligt post.

Du är välkommen att prova första tillfället, du behöver fortfarande göra en anmälan till kursen. Vill du inte fortsätta efter första tillfället, kontakta Medborgarskolan innan andra kurstillfället så får du kostnadsfritt avanmäla dig från kursen, annars debiteras hela kursavgiften.

Vill du delbetala kursen? Skriv i meddelanderutan vid din anmälan att du önskar delbetala.

Länk till allmänna villkor: https://www.medborgarskolan.se/om-medborgarskolan/allmanna-villkor/

Välkommen!

Medborgarskolan Jönköping Danssalar