Örebro
6 Dec 2024
Fre-Sön
Annika Enerholm

Välkommen på Klädsömnad! Vi syr nytt, ändrar och lagar. Vi använder nya eller gamla mönster som vi anpassar efter dina mått, välkommen för en kreativ weekend med vår oerhört duktiga Annika som kursledare!

Innehåll
Till första sammankomsten tar du med mönster, tyg och sybehör. Små grupper, ca 7-8 deltagare.
Vi syr nytt, ändrar och lagar. Vi använder nya eller gamla mönster som vi anpassar efter dina mått.

Upplägg
Vi arbetar intensivt under en helg med det du som deltagare väljer att arbeta med.
Fredag 15.00 - 17.15
Lördag 10.00 - 16.15
Söndag 10.00 - 15.15

Inga förkunskaper krävs.

Annika Enerholm är en omtyckt ledare som varit kursledare över 30 år på Medborgarskolan och har flera kurser inom klädsömnad. Annika kan även teckenspråk.
Alla våra ledare har genomgått Medborgarskolans pedagogiska grundkurs som är anpassad för vuxenutbildning. Vi har ett ledarutvecklingsprogram som en del av vårt kvalitetssystem. Där erbjuder vi alla ledare kontinuerlig möjlighet till såväl personlig som pedagogisk/metodisk utveckling.

Kursmaterial
Medtag eget material (tyg, tråd, mönster, sybehör). 1 timmes lunchpaus, medtag matlåda. Finns även tid att gå ut för att äta.

Tips på vidareutveckling
Medborgarskolan har ett stort utbud av hantverkskurser, se vårt kursprogram för fler kurser.

Symaskiner finns i lokalen, det går bra att ta med egen maskin.
Annika behärskar teckenspråk.

Alla kursstarter är preliminära. Du får en kallelse till kursen med definitivt startdatum cirka en vecka före kursstart.

Vill du delbetala kursen? Skriv i meddelanderutan vid din anmälan att du önskar delbetala.

Klädsömnad intensiv weekend

Medborgarskolan Örebro, Klostergatan