Linköping
17 Sep 2024
Tisdagar
Ulf Andersson

Fullbokad. Anmäl dig som reserv!

Gör dig unik med dina egendesignade kläder eller passa på att lära dig hur du förändrar och lagar dina befintliga kläder, kanske för att slippa köpa nya?

Välj själv om du vill sy om dina gamla kläder och loppisfynd eller sy helt nya plagg efter eget tycke och smak. I den här kursen får du lära dig knep och förenklingar som gör sömnadsarbetet lätt och effektivt. Du väljer själv vad du vill sy eller ändra - byxor, kjol, tröja, barnkläder etc.
Sy och skapa för din personliga stil. Ta med mönster, tråd och tyg till det du vill sy eller ändra så får du all hjälp du behöver.

Vi träffas samma dag och tid varje vecka under terminen.

Förkunskaper

Inga förkunskaper krävs. Har du redan förkunskaper kan du bygga på dina kunskaper här. Handledningen är individuell. OBS! Är du nybörjare välj då ett enklare mönster för att hinna med det du önskar sy. Det står oftast svårighetsgrad på mönstret.

Mönster

Du handlar ditt mönster i din lokala tygaffär eller över nätet. En del sidor på nätet har gratis mönster. Du kan även hitta mönster i tidningar som du kan låna på biblioteket.

Mål

Efter kursen har du förståelse för hur du kan komma att skapa egna kläder hemma eller hur man gör fina och smarta förändringar på egna kläder.

Ulf Andersson, skräddare som drivit eget och bland annat skapat scenkläder för teater.

Det är något speciellt med våra kursledare! Alla våra kursledare genomgår Medborgarskolans introduktionskurs och erbjuds ett gediget internt utbildningsprogram med möjlighet till fortsatt individuell utveckling.

Medtag tyg och mönster och den sytråd du önskar sy med.
Kostnad för arbetsmaterial tillkommer.

Förmåner

Under den termin som du är deltagare hos Medborgarskolan får du 10 procent rabatt hos Akademibokhandeln och 6 procent rabatt hos Bokus. Läs mer under förmåner.

Anmälan och kallelse

Anmäl dig genom att klicka på Anmäl dig här. Glöm inte att uppge mobilnummer och mejladress vid anmälan för att inte missa viktig information angående kursen. Vid fullbokad kurs och många reservanmälda kan det hända att vi startar upp fler kurser, ange därför gärna om det är någon dag eller tid som passar bra för dig vid anmälan.

Vi reserverar oss för eventuella förändringar kring dag, tid och startdatum, alternativt inställd kurs. Invänta därför alltid skriftlig kallelse i din brevlåda ca en vecka innan start, som en bekräftelse på att kursen startar. Med kallelsen följer faktura på kursavgiften. Det går bra att delbetala kursavgiften, ange detta vid anmälan.

Linköping Medborgarskolan

Teknikringen 7, Linköping