Stockholm
Ledare
Lena Massaro
295 kr

Slappna av på djupet med hjälp av tibetanska klangskålar

De tibetanska skålarna har en exceptionell lång och vacker klang som hjälper dig att uppnå djup avslappning. Vibrationerna ger din kropp en inre massage. Såväl muskulära som emotionella spänningar släpper. Kroppen få en möjlighet att slappna av och sinnet kommer till ro. Metoden används bland annat för stresshantering, smärtlindring och ångestdämpning. Även om du inte är van att meditera så hjälper skålarnas ljud och vibrationer dig att stilla tankarna och du kommer enklare in i djup och vilsam meditation.

Meditationen inleds med en guidad avslappning för medveten närvaro. Därefter börjar själva klangmeditationen.

Klangskålarna som används är handtillverkade och innehåller tolv olika metaller, vilket ger dem en unik klang och djupgående välgörande vibrationer.

Upplägg

Vi ses på Hagagatan 23A söndag 29 september kl. 10:30-12:00.

Vi rekommenderar sköna kläder som håller dig varm. Yogamatta finns att låna men ta gärna med en filt.

Förkunskaper

Du är välkommen som du är - du behöver inga förkunskaper i meditation eller liknande.

Ledare

Lena Massaro är diplomerad stresspedagog med kognitiv inriktning och utbildad i mindfulnessbaserad stressreduktion. Hon är även utbildad miljövetare och driver idag företaget Stresshantera Mera AB, där hon utöver att utbilda och föreläsa även coachar privatpersoner och företag i stresshantering. Hon är varm och motiverande med massor av kunskap och har länge varit intresserad av långsiktigt välmående. Genom egen erfarenhet av stressproblem och i utbildningar har hon hittat tekniker och förhållningssätt som många har stor nytta av.

Utvecklingsmöjligheter

Vi har flera kurser inom kropp & hälsa - håll utkik på vår hemsida!

Förmåner

Under den termin som du är deltagare hos Medborgarskolan får du rabatt på Bokus och Akademibokhandeln. Läs mer här.

Medborgarskolan

Hagagatan 23 A, Stockholm