Lund
Torsdagar
António Rodrigues

Få platser kvar

Akustisk gitarr är en ingång till många sorters musicerande! Det klassiska gitarrspelet ger dig en stabil teknisk grund. Du övar på att koordinera händerna för samtidigt melodi- och ackordspel, liksom notläsning. Undervisningen sker i en liten grupp med utrymme för individuell respons.

Det klassiska gitarrspelet ger dig en stabil teknisk grund för all typ av gitarrspel i framtiden. Du lär dig koordinera fingrarna i båda händer så att du kan spela ackord och melodi samtidigt. Du lär dig spela klassiska stycken där notläsning har en central roll.
Notläsning i sig är ett fantastiskt verktyg att ha med sig i bagaget om man är musikintresserad då den underlättar förståelsen och inlärningen av alla instrument. Man bör tänka på notskriften som musikspråkets internationella litteratur som har en vidsträckt värld att erbjuda.

Kursen är upplagd med undervisning i en liten grupp som träffas en gång i veckan. Det begränsade antalet deltagare ger utrymme för individuell respons så att var och en får utmaningar efter nivå och ambition.

Antonio Rodrigues är en mycket erfaren utbildad pedagog inom klassisk gitarr. Han är också verksam som gitarrist och kompositör.

Kursmaterial
Kostnad för en notbok tillkommer.
Medtag egen gitarr, nylonsträngad.

Medtag egen nylonsträngad gitarr till varje kurstillfälle. Obs att kostnad för en notbok tillkommer.

Har du läst våra köpvillkor? Ta reda på viktig information innan du anmäler dig eller vänd dig till oss för upplysning. Betalningen kan delas upp i två eller tre delar utan extra kostnad. Ange önskemål om detta vid anmälan, likaså om du vill utnyttja studentrabatt (intyg krävs).
Obs att startdatum i bokningsbekräftelsen är preliminärt - invänta alltid kallelse!

Erbjudande
Gå två kurser inom dans, sång eller musik och få 300 kr rabatt på den andra kursen, eller gå tre kurser och få 500 kr rabatt på den tredje!
Erbjudandet är personligt och gäller endast för fullängdskurser om minst 9 kurstillfällen. Gäller ej individuell undervisning och går ej att kombinera med andra rabatter.

Bokrabatt

Alla som går en kurs hos oss får rabatt på böcker. Läs här om hur du utnyttjar rabatten: http://www.medborgarskolan.se/toppmeny/kurser-forelasningar/rabatt-pa-kursmaterial/

Detta är folkbildning
Folkbildning skapar vi tillsammans i studiecirklar som drivs framåt genom kunskapsutbyte. Studiecirkeln är folkbildningsrörelsens klassiska kursform och kan handla om stort och smått, lokalt och globalt. Den kan genomföras vid träffar, på distans eller semidistans.
Vi på studieförbundet Medborgarskolan ger dig möjlighet att lära, utvecklas och utbyta erfarenheter och tankar med andra människor. Inom folkbildningen har den enskilde deltagaren chans påverka cirkelns upplägg och innehåll efter demokratiskt inspirerad modell.

Medborgarskolan

Bangatan 6, Lund