Uddevalla
8 Sep 2024
Söndagar
Cecilia Bäck

Rörelseglädje, gemenskap och kravlöshet är i fokus. Här får du komma som du är utan krav på prestation eller förkunskaper.

Innehåll
Vi träffas för att prova på olika dansstilar, där grunden är rörelseglädje och syftet är ökad medveten närvaro, stärkt kroppskännedom och möjlighet till social gemenskap för bättre mående. Vi provar olika dansstilar som jazz, modern och afro. Kursen innehåller uppvärmning, pulshöjande övningar, koreografi samt avslappning. Det sker ingen uppvisning och du kommer som du är!

För vem
Kursen vänder sig till alla, oavsett förkunskaper inom dans.

Cecilia Bäck har utbildning och lång erfarenhet inom olika dansstilar samt erfarenhet av pedagogiskt ledarskap. Hon är auktoriserad socionom och arbetar även som kurator, där hon leder Dans för hälsa riktat till unga tjejer med symptom på psykisk ohälsa.

Alla våra kursledare genomgår Medborgarskolans pedagogiska grundkurs och erbjuds kontinuerligt möjlighet att delta i vårt interna utbildningsprogram.

Kursmaterial
Vi dansar på parkettgolv. Använd gärna mjuk och ledig klädsel. Medtag vattenflaska.

Dusch och omklädningsrum finns.

Du får en kallelse till kursen ca en-två veckor innan kursstart. Startdatum är preliminärt och kan vid behov flyttas fram. Kursen kan komma att ställas in om det inte blir tillräckligt många deltagare. Ju tidigare du anmäler dig, desto större chans att kursen startar. Vi förbehåller oss rätten att vid behov byta kursledare och/eller kurslokal.

Som deltagare i någon av Medborgarskolans kurser får du 6 procents rabatt på böcker hos www.bokus.com. Du får också 10 procents rabatt på böcker i Akademibokhandelns butiker.

Vill du delbetala kursen? Kontakta ditt lokalkontor för mer information eller ange detta i meddelandefältet vid anmälan på webben.

Medborgarskolan Källdal

Almåsvägen 2, Uddevalla