Uppsala
Simon Kolthoff
1 795 kr

En plats kvar

Kroki är roligt och lärorikt! Croquis är franska och betyder snabb skiss. Krokitecknandet görs efter levande modeller, med eller utan kläder och kan utövas i raskt tempo, spontant och skissartat, men också metodiskt på ett mera grundligt och tidskrävande sätt.

Innehåll

I den här kursen lär du dig grunderna i att teckna kroki. Vi tränar på att öka rumsförståelsen och kroppens funktioner. Vi skissar utifrån en levande modell och varvar blyerts och kol.

Upplägg

Kursen är lärarledd. Vi träffas över en helg, lördag och söndag kl. 12:30-17:30 båda dagarna. I det ingår paus för fika som ni själva tar med er.

Förkunskaper

Inga förkunskaper krävs.

Kursledare

Kursledare är konstnären Simon Kolthoff. Han har flera års erfarenhet och utbildning i bildskapande tekniker. Det är något speciellt med våra kursledare! De delar med sig av sin kunskap på ett inspirerande och engagerat sätt i ämnet de brinner för. Alla våra kursledare genomgår Medborgarskolans introduktionskurs och erbjuds ett gediget internt utbildningsprogram med möjlighet till fortsatt individuell utveckling.

Kursmaterial

Kursmaterialet ingår inte i kursavgiften. Ta med passande ritblock - gärna storlek A3, pennor (sudd om du vill) och ritkol.

Bra att veta

• Vi bjuder på kaffe och te i våra lokaler.
  • Tillgång till mikro finns.
  • Sista anmälningsdag sker cirka en vecka innan kursstart. Efter detta datum skickas kallelse/faktura ut om kursen är startklar med tillräckligt många deltagare. Ju tidigare du anmäler dig, desto större chans att kursen startar.

Visste du att?

Medborgarskolan Mälardalen är miljödiplomerade sedan 2016. Läs mer om vårt hållbarhetsarbete här.

Medborgarskolan och folkbildning

Folkbildning skapar vi tillsammans i studiecirklar som drivs framåt genom kunskapsutbyte. Studiecirkeln är folkbildningsrörelsens klassiska kursform och kan handla om stort och smått, lokalt och globalt. Den kan genomföras vid träffar eller på distans och den enskilde deltagaren kan påverka cirkelns upplägg och innehåll efter demokratiskt inspirerad modell.

Medborgarskolan är ett humanistiskt studieförbund som ger dig möjlighet att lära, utvecklas och utbyta erfarenheter och tankar med andra människor. Vi har en bred verksamhet och samarbete med föreningar och organisationer inom många olika ämnen.

Medborgarskolan Uppsala (Bergsbrunnagatan)

Bergsbrunnagatan 20, Uppsala