Piteå
20 Okt 2024
Söndagar

Kustskepparintyget ger behörighet att framföra fartyg som är större än 12x4 meter. Det är också det intyg som krävs om du vill hyra en båt utomlands. För att få skriva provet för Kustskepparen krävs avklarat Förarintyg och intyg om Båtpraktik.

Innehåll och mål
Fördjupade kunskaper i navigering och sjökortsarbete för långfärd på öppet vatten, mörkernavigering, säkerhet och författningskunskap.

Förarintyg och intyg om Båtpraktik.

Kursmaterial
Vi använder nedanstående kursmaterial vilket kan beställas från

Kurspaket: "Fritidsskepparen" som innehåller:
- Boken Fritidsskepparen
- Övningssjökort 616/förarintyg
- Transportör utan knopp
- Passare 91
Komplettera med:
- Nautisk Linjal 40 cm
- Kort1 Symboler och Förkortningar (SNP 203)

Till denna kurs tillkommer övningssjökort 61/93 resp Sjötrafikföreskrifterna.
Beställ kursmaterialet så att ni har det innan kursstart

Johan Hedin
Våra ledare genomgår Medborgarskolans pedagogiska grundkurs som är anpassad för vuxenutbildning. Vi har ett ledarutvecklingsprogram som en del av vårt kvalitetssystem med möjlighet till såväl personlig som pedagogisk/metodisk utveckling.

För att skriva Kustskepparintyget så behövs ett intyg om praktik - dag. Se blå Intygsboken. Efter avslutad kurs anordnas ett Kustskeppare prov. Examinationsavgift ingår ej i kursavgiften. Du ska ha fyllt 15 år för att få skriva provet. Du ska också ha intyg på genomförd dagernavigering.

ÖVRIGT
Preliminärt startdatum - invänta alltid din kallelse till kursen. Glöm inte att läsa våra avbokningsvillkor om du vill avboka din plats! Klicka här så kommer du direkt till köpevillkoren

Medborgarskolan Piteå

Prästgårdsgatan 30, Piteå