Karlstad
4 Nov 2024
Måndagar
1 350 kr

Är du nyfiken på konst? Vill du lära dig att måla och teckna? Häng med på en fantasifull kurs fylld med inspiration och sprakande färger. Ingen ska behöva vara rädd att prova! Här släpper vi loss kreativiteten ordentligt. Med fantasi och skaparglädje målar vi i både olja, akryl och akvarell.

Innehåll
Detta är en nybörjarkurs i målning där fokus ligger på:
- praktiska övningar
- grunder i måleri
- penselteknik

Upplägg
Kursen går en gång i veckan i fem veckor, samma dag och tid. Eventuella lov eller uppehåll bestäms tillsammans i gruppen och med ledaren vid kursens första tillfälle.

Förkunskaper
Inga förkunskaper behövs.

Kursledare
Johan Svensson har studerat på Konsthögskolan i Malmö och Umeå. Han har undervisat på olika konstskolor, bland annat Kungliga konsthögskolan, Konstfack, Gerlesborgsskolan och Nyckelviksskolan, samt varit kursledare på Folkuniversitetet i Stockholm i skulptur, teckning och måleri och betong och mosaik.

Alla våra kursledare genomgår Medborgarskolans introduktionskurs och erbjuds ett gediget internt utbildningsprogram med möjlighet till fortsatt individuell utveckling.

Kursmaterial
Det finns material att låna på plats vid första tillfället. Ledaren går också igenom vad man behöver införskaffa till kommande tillfällen. Har man eget material hemma så är det bra att ta med redan till första tillfället.

Under den termin som du är kursdeltagare hos Medborgarskolan har du en del förmåner du kan använda, exempelvis 6 procent rabatt hos Bokus och 10 procent rabatt hos Akademibokhandeln. Mer om våra förmåner.

Tips på vidareutveckling
Medborgarskolan har stort utbud av kurser inom ateljé och hantverk, läs mer på www.medborgarskolan.se  eller kontakta oss så försöker vi hjälpa dig att hitta något som passar.

Bra att veta
Kom i oömma kläder. Kursen hålls i vår Ateljé på Vasagatan 8 i Karlstad.

Hos oss på Medborgarskolan är alla deltagare och ledare försäkrade under aktiviteten/kursen samt till och från aktiviteten/kursen. Lär mer på Olycksfallsförsäkring | Medborgarskolan

Alla kursstarter är preliminära. Du får en kallelse till kursen med definitivt startdatum cirka en vecka före kursstart.

Vill du delbetala kursen? Skriv i meddelanderutan vid din anmälan att du önskar delbetala.

Medborgarskolan Herrhagen

Vasagatan 8, Karlstad