Örebro
24 Jun 2024
Mån-Ons
Hanna Svensson

Välkommen till 3 intensiva dagar där vi utforskar, experimenterar och testar olika tekniker inom akrylmåleri! För att fortsatt bli inspirerade och upptäcka nya kreativa delar inom konsten! Här får du ta del av de viktiga baskunskaperna du behöver eller utvecklas där du är i ditt måleri.

Innehåll
Att måla i akryl är roligt och enkelt. En vattenlöslig, luktfri och snabbtorkande färg som kan varieras i det oändliga med hjälp av fantasin. Den här kursen passar både nybörjare och de med lite erfarenhet. Vi kombinerar teori och praktiska övningar.
Häng med och :

• Experimentera i ditt måleri
  • Lär dig om material & bildkomposition,
  • Arbeta med blandteknik
  • Kombinera akrylmåleri med teckning
  • Skapa ljus, skugga, volym, struktur och perspektiv
  • Måla med penslar och akrylpennor

Kursen omfattar 6 x 45 min per tillfälle under 3 dagar , 45 minuters lunchrast

Inga förkunskaper krävs

Hanna Svensson har fyra år av förberedande konststudier i ryggen, parallellt har hon jobbat som kursledare på olika nivåer och mot olika målgrupper. Idag jobbar hon framförallt som bildlärare och kursledare men extraknäcker också i tygaffär. Hennes två största intressen utöver konsten är skrivande och sömnad. Hanna målar främst med akryl  men alternerar med olika typer av pennor och andra verktyg, hon väljer ofta enkla men färgstarka motiv blandat med textrader av varierande slag.
    "För mig har det varit viktigt att inte konsten blir för allvarlig. Jag vill kunna kombinera ett djup med glimten i ögat - skapa sånt som svävar mellan skämt och allvar eller glädje och sorg. De enskilda verken är sällan särskilt viktiga men tillsammans är ambitionen att de ska bilda en tydlig helhet"
    Ni kan se Hannas konst på Instagram: @lyckoteket

Alla våra kursledare genomgår Medborgarskolans introduktionskurs och erbjuds ett gediget internt utbildningsprogram med möjlighet till fortsatt individuell utveckling.

Kursmaterial
    Kursmaterial köps av deltagaren och tas med till första tillfället

Materiallistan ta med till kurs:
Måla med akryl
Akrylfärgsset
Penslar för akrylmåleri, duk uppspänd på kilram eller pannå
Engångstallrikar( används som palett)

Under den termin som du är kursdeltagare hos Medborgarskolan får du 5 % rabatt på www.bokus.com. Rabatten gäller böcker, pappers- och kontorsvaror. Kontakta ditt lokalkontor för att få rabattkoden.

Tips på vidareutveckling
Medborgarskolan har ett stort utbud av Ateljé och Hantverkskurser, upptäck vårt kursprogram för att hitta något annat som verkar spännande.

Vi ses i vår ateljé på Fredsgatan 14
Stafflier och förkläde finns på plats, vi rekommenderar oömma kläder.

Lunch köpt till sjlvkostnadspris på närliggande butik/ restaurang, vid behov finns micro och bestick i lokalerna.
Alla kursstarter är preliminära. Du får en kallelse till kursen med definitivt startdatum cirka en vecka före kursstart.

Hos oss på Medborgarskolan är alla deltagare och ledare försäkrade under aktiviteten/kursen samt till och från aktiviteten/kursen
Lär mer på Olycksfallsfrskring | Medborgarskolan

Vill du delbetala kursen? Skriv i meddelanderutan vid din anmälan att du önskar delbetala.

Medborgarskolan Örebro Fredsgatan 14

Fredsgatan 14, Örebro