Karlstad
Ledare
Olga Karlsson
1 500 kr

Våga släppa loss kreativiteten och nyfikenheten och upptäck hur mångsidigt måleri kan vara! Ljust och luftigt eller sprakande färgkombinationer, bara fantasin sätter gränser.

Innehåll
Kursen kommer bland annat att innehålla fokus på olika tekniker. Här får du prova på både olika målarmedium som kan kombineras i måleri och hur du kan blanda olika medium för att få fram olika effekter.

Upplägg
Kursen är lördag och söndag kl. 10:00-14:30

Kursledare
Kilskonstnären Olga Karlsson är en mycket uppskattad kursledare med många års erfarenhet av att hålla kurser i måleri i olika medier som akvarell, olja och akryl.

Alla våra kursledare genomgår Medborgarskolans introduktionskurs och erbjuds ett gediget internt utbildningsprogram med möjlighet till fortsatt individuell utveckling.

Kursmaterial

Lista på material skickas ut innan kursstart

Tips på vidareutveckling
Är du nyfiken på måleri har vi kurser i olja, akryl och akvarell.

Bra att veta
Kom i oömma kläder.

Alla kursstarter är preliminära. Du får en kallelse till kursen med definitivt startdatum cirka en vecka före kursstart.

Vill du delbetala kursen? Skriv i meddelanderutan vid din anmälan att du önskar delbetala.

Medborgarskolan Herrhagen

Vasagatan 8, Karlstad